کد خبر: ۶۴۶۶۰۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶

دانشگاه‌های علوم پزشکی اردبیل و یاسوج: دیگر آمار کرونا را اعلام نمی‌کنیم!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفته است: از امروز آمار مربوط به بیماری کرونا در استانها، فقط ازطریق ستادمرکزی مبارزه با کرونای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

بعد از اینکه وزارت بهداشت ارائه آمار کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌ها آمار مربوط به استان خود را اعلام می‌کردند. هرچند این آمار نیز ناقص بوده است با این حال، گویا وزارت بهداشت با این موضوع مخالف است و گزارش‌ها حاکی از این است که از این وزارتخانه به دانشگاه‌های علوم پزشکی تذکر داده شده که دیگر آماری اعلام نکنند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در همین رابطه گفته است: از امروز آمار مربوط به بیماری کرونا در استانها، فقط ازطریق ستادمرکزی مبارزه با کرونای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و یاسوج: دیگر آمار کرونا را اعلام نمی‌کنیم!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفتگو با خبرگزاری صدا وسیمای اردبیل با اعلام این خبر گفت: براساس تصمیم ستاد مرکزی مبارزه با کرونای وزارت بهداشت ودرمان از امروز آمار مربوط به بیماری کرونا در استان‌ها به این ستاد ارسال شده و پس از تجزیه و تحلیل و تایید نهایی اعلام می‌شود و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها اجازه اعلام آمار ندارند.

دکتر حبیب زاده افزود: در اعلام آمار کرونا در استان‌ها شاهد ناهمگونی‌هایی هستیم، چون امکانات آزمایشگاهی استان‌های مختلف از نظر کمی و کیفی برای تشخیص میزان ابتلا به این بیماری یکسان نیست و لازم است اطلاعات بدست آمده در استان‌ها به ستاد مرکزی اعلام شود تا پس از تجزیه و تحلیل و انجام بررسی‌های لازم به عنوان آمار رسمی کشور از طریق همان ستاد اعلام شود.

اطلاعیه جدید دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد

دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با صدور اطلاعیه‌ای در سایت وبدا اعلام کرد: با توجه به دستور شورای عالی امنیت ملی و وزارت بهداشت از این پس دکتر جهانپور سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا مرجع رسمی اعلام آمار‌های مرتبط با بیماری کویید ۱۹ در کشور است.

در این اطلاعیه آمده است: مسئولان کشوری و استانی هیچگونه مرجعیتی برای اعلام آمار ندارند و فقط در زمینه آموزش پیشگیری و مبارزه با کرونا می‌توانند اظهار نظر و مصاحبه داشته باشد.

به نظر می‌رسد این مسئله به دلیل اظهارات دیروز سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است که گفته بود: «در تاریخ ۱۷ فروردین دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد به دلیل وضعیت قرمز استان فارس و حجم بالای نمونه‌های این استان، قادر به انجام آزمایش‌های دیگر استان‌ها نیستند.»

او در توضیح این تأخیر در اعلام نتایج ادامه داد: «به آنها اعلام کردیم فعلا نتایج آزمایش‌های قبلی استان ما را اعلام کنید که مقرر شد روزانه نتیجه صد آزمایش را به ما اعلام کنند و ما پس از دریافت جواب همه نمونه‌های فرستاده شده، دیگر آزمایشی به آزمایشگاه‌های استان فارس ارسال نکنیم. ۱۹۲ میلیون تومان بدهی این آزمایشگاه را در زمان مقرر پرداخت کردیم و از قبل نیز ۴۲ میلیون تومان به این آزمایشگاه پرداخت شده بود اما متأسفانه باز هم جهت اعلام نتیجه تأخیر داشتند که ۲۲ فروردین با ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز تماس گرفته و مجددا جویای نتایج شدیم. با پیگیری‌ها مقرر شد آزمایشگاه پارس خارج از نوبت آزمایش‌های ما را بررسی کند و خوشبختانه در تاریخ ۲۳ فروردین جواب ۲۰۰ نمونه را برای ما ارسال کردند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
1
24
بزای اینکه وزارت بهداشت هر آماری خواست اعلام کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
0
24
اره دیگه، باید دروغ ها هماهنگ بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
1
19
تجربه ی... ثابت کرده در ایران هیچ آماری درست نیست
ناشناس
|
Belgium
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
0
9
ممكنه افراد مرده اعلام شده قبلي زنده بشن
و در دنيا علاوه بر اينكه فوتي نداشته باشيم فوتي هاي قبلي زنده هم بشن ……………
و روحاني بخاطر مديريت خاص خود جايزه نوبل سال را هم برنده بشه …
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
1
8
می‌خواهند آمار بدهند، نمی‌خواهند ندهند، چه فرقی میکنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
0
0
خوب اینا هم شاگرد چین هستن دیگه ...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین