کد خبر: ۶۷۶۴۵۲
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸

قزوین از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز پرخطر است

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در قزوین گفت: با توجه به روند صعودی شیوع ویروس کرونا در استان ، هیچ منطقه سفیدی در استان وجود ندارد و در حال حاضر قزوین در وضعیت قرمز پرخطر قرار گرفته است.
قزوین از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز پرخطر است
آفتاب‌‌نیوز :

منوچهر حبیبی روز یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین افزود: میزان بستری بیماران کرونایی در استان قزوین از ۴۰۰ نفر هم پیشی گرفته است تا جایی که دیگر تخت بیمارستان ها ظرفیت پذیرش بیماران جدید را ندارند.

وی ادامه داد: متاسفانه با توجه به روند افزایشی شیوع کرونا در استان قزوین برنامه ریزی هایی به منظور افزایش ۲۰۰ تخت بیمارستانی صورت گرفته است در همین راستا نیز مقرر شده بیمارستان ارتش و بیمارستان رحیمیان در اختیار علوم پزشکی قرار می گیرد.

حبیبی با تاکید به این نکته که تمام امکانات پزشکی و درمانی استان در اختیاز بیماران کرونایی قرار گرفته است، افزود: با توجه به فراگیر بودن ویروس کرونا در حال حاضر مجبوریم که تمام امکانات و ظرفیت های درمانی استان را در اختیار مبتلایان به کرونا قرار دهیم در حالی که علاوه بر بیماران کرونایی نیز بیمارانی هستند که به خدمات پزشکی و درمانی نیاز دارند و نگرانی هایی نیز در خصوص مدیریت آنها وجود دارد.

این مسوول در ادامه گفت: در شرایط کنونی جامعه اتحادیه ها و واحدصنفی باید به کمک مردم و مسئولان بیایند و در ارائه خدمات پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند به همین منظور نیز محدودیت هایی در استان اعمال شده که از جمله آنها می توان به محدودیت در استفاده از تالارها، سالن ها و آرایشگاه های زیبایی و سالن های ورزشی اشاره کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین تصریح کرد: پیشگیری، مقابله و پیگیری ویروس کویید۱۹ تنها محدود به دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمانی نیست و تمام دستگاه ها اجرایی و خدماتی باید برای مقابله با این بیماری ورود همه جانبه داشته باشند.

حبیبی با بیان این نکته که اولویت همه دستگاه های اجرایی و مسئولان استان قزوین مهار کرونا باشد، مطرح کرد: در حال حاضر بیماری کویید۱۹ شرایطی را در جامعه به وجود آورده که می طلبد تمام مسئولان استانی و شهرستانی با تمام قوا و امکانات خود در میدان حضور داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین