کد خبر: ۷۳۵۸۵۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
فجر در دقایق پایانی از شکست گریخت

استقلال ۱ - فجرسپاسی ۱/ سریال پیروزی‌های استقلال متوقف شد

مصاف استقلال و فجر در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
استقلال ۱ - فجرسپاسی ۱/ سریال پیروزی‌های استقلال متوقف شد
آفتاب‌‌نیوز :

بعد از ظهر روز جمعه و در چارچوب هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، دو تیم استقلال و فجرسپاسی به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با تساوی یک بر یک پایان یافت.

گل‌های این بازی را کوین یامگا در دقیقه ۵۹ و سیروان قربانی در دقیقه ۵+۹۰ به ثبت رساند.

با این نتیجه استقلال با ۱۰ امتیاز، موقتا به صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر رسید تا نتیجه بازی سپاهان و ذوب‌آهن مشخص شود. هم‌چنین تیم فجر با ۴ امتیاز به جایگاه هشتم جدول رسید.

نیمه اول

در ابتدای این بازی که در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد، استقلال شکل هجومی‌ به خود گرفت و سعی داشت در ابتدای بازی با حملات خود، نبض بازی را به دست بگیرد. در دقیقه ۳ این بازی، یامگا فرصت خوبی در محوطه جریمه فجر داشت اما ضربه این بازیکن را دروازه‌بان تیم فجر مهار کرد.

فجر در ادامه بازی توانست مقداری جلو بکشد و فرصت‌هایی برای خود خلق کند اما موقعیت‌های این تیم نتوانست دروازه شاگردان فرهاد مجیدی را تهدید کند.

در دقیقه ۱۹ این بازی، کوین یامگا، روی پاس وریا غفوری در محوطه جریمه فجر فرصت بسیار خوبی برای گلزنی داشت اما ضربه این بازیکن با اختلافی کم از گوشه دروازه به بیرون رفت.

استقلال پس از این فرصت خوب، بازهم به سمت دروازه فجر حمله‌ور شد اما فرصت‌های آبی‌پوشان نتوانست نتیجه بازی را تغییر دهد. هم‌چنین شاگردان اصغر کلانتری با در دست داشتن توپ در میانه میدان سعی داشتند بازی را مدیریت کنند اما نتوانستند جلوی حمله شاگردان مجیدی را بگیرند.

در پایان تلاش ۲ تیم برای تغییر نتیجه ثمری نداشت تا دو تیم در پایان نیمه اول با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

نیمه دوم

در ابتدای نیمه اول، بازی بیش‌تر در میانه میدان در جریان بود و دو تیم سعی داشتند راهی برای باز کردن قفل دفاع یکدیگر داشتند.

در دقیقه ۵۲ بازی، اولین موقعیت جدی نیمه دوم شکل گرفت و ضربه سر امین‌قاسمی نژاد در محوطه جریمه فجر روی پاس رودی ژستد با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

حمید نعمتی در دقیقه ۵۵ بازی، از پشت محوطه جریمه استقلال شوتی روانه دروازه سید حسین حسینی کرد اما ضربه این بازیکن را حسینی توانست مهار کند. در ادامه کوین یامگا روی نفوذ خود به محوطه جریمه فجر رسید اما ضربه این بازیکن با مهار ایمان صادقی به کرنر رفت.

در دقیقه ۵۸ بازی، داور بازی با نقش زمین شدن محمد دانشگر در محوطه جریمه فجر، به نفع آبی‌پوشان پایتخت پنالتی گرفت و کوین یامگا موفق شد بر خلاف جهت حرکت ایمان صادقی گل اول بازی را به ثمر برساند.

پس از این گل استقلال تلاش کرد تا توپ و میدان را در اختیار داشته باشد و از گل زده خود محافظت کند. در این بین تیم فجر نیز فرصت‌های نصفه و نیمه‌ای برای خود به وجود آورد اما این فرصت‌ها باعث نشد دروازه تیم استقلال تهدید شود.

با نزدیک شدن مسابقه به دقایق پایانی بازی، آبی‌ها مقداری عقب کشیدند و سعی کردند شکل دفاعی به خود بگیرند تا نتیجه بازی را به نفع خود حفظ کنند. هم‌چنین تیم فجر با وجود عقب‌نشینی استقلال نتوانست کاری از پیش ببرد اما در دقایق پایانی شرایط برای تیم فجر تغییر کرد و سیروان قربانی در دقیقه ۵+۹۰ روی یک ضربه کرنر و با اشتباه دروازه‌بان استقلال توانست نتیجه بازی را به تساوی بکشاند تا در پایان این بازی با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، محمد دانشگر، حسین مرادمند، سیاوش یزدانی، وریا غفوری، جعفر سلمانی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند (دقیقه ۶۹- زبیر نیک‌نفس)، کوین یامگا، امین قاسمی‌نژاد (دقیقه ۶۰- ارسلان مطهری) و رودی ژستد (دقیقه ۶۰- امیرحسین حسین زاده)

ترکیب فجرسپاسی: ایمان صادقی، عرفان معصومی، محمد قنبری، علی مولایی، سیروان قربانی، سعید زارع، حمید نعمتی (دقیقه ۷۴- حسین مهربان) ، میلاد احمدی، احمد زنده‌روح، رضا آقابابایی و محمد کاظمی (دقیقه ۷۴- سجاد عبدویی)

پیش از شروع بازی، به دلیل حضور افراد متفرقه و تماشاگران در ورزشگاه، ناظر بازی استقلال و فجرسپاسی دستور به خروج این افراد داده و به همین دلیل بازی با دقایقی تاخیر آغاز شد.

بازیکنان استقلال پیش از مصاف این تیم برابر فجرسپاسی، با حمل بنری با مضمون اسطوره‌هایی که از یاد نمی‌روند، در سالروز درگذشت ۲ پیشکسوت باشگاه استقلال، یاد مرحوم علی دانایی‌فرد و منصور پورحیدری را گرامی داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین