کد خبر: ۷۳۶۴۱۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
وزیر بهداشت اعلام کرد

واردات ۱۵۰میلیون دُز واکسن کرونا به کشور تا کنون/ استفاده از واکسن‌های ایرانی برای دز سوم

وزیر بهداشت از واردات ۱۵۰ میلیون دز واکسن کرونا به کشور و تزریق حدود ۹۵ میلیون دز آن تا کنون خبر داد و اقدامات انجام شده برای حمایت از واکسن‌های ایرانی را تشریح کرد.
واردات ۱۵۰میلیون دُز واکسن کرونا به کشور تا کنون/ استفاده از واکسن‌های ایرانی برای دز سوم
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر بهرام عین‌اللهی در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اعلام واردات ۱۵۰ میلیون دز واکسن کرونا به کشور تا کنون، گفت: همچنین از این میزان تا کنون حدود ۹۵ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده و مابقی واکسن‌ها نیز بخشی در استان‌ها توزیع شده و بخشی هم ذخیره است.

وی همچنین افزود: تا کنون حدود ۱۳ میلیون دز واکسن نیز از تولید داخلی تحویل گرفته‌ایم و ۱۲ میلیون دز از واکسن‌های جدید داخلی نیز آماده عرضه به بازار است. به این ترتیب با حمایت وزارت بهداشت و دولت از واکسن‌های داخلی، برای دز سوم و یادآور از تولیدات داخلی استفاده خواهیم کرد.

عین‌اللهی ادامه داد: از این ۹۵ میلیون تزریق صورت گرفته، نزدیک به ۵۵ میلیون دز اول تزریق شده است که حدود ۸۲ درصد است و تزریق دو دز نیز به ۳۸ میلیون رسیده است. امیدواریم به لطف الهی تا پایان آبان ماه بتوانیم ۸۰ درصد را دو دز کامل بزنیم و اگر این محقق شود می‌توانیم خیال‌مان مقداری راحت باشد.

وی با بیان اینکه اکنون کشورهای همجوار و اروپایی در موج ششم بیماری قرار دارند، گفت: قطعا اگر واکسیناسیون در این سطح انجام نمی‌شد تجربه موج پنجم دوباره تکرار می‌شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین