کد خبر: ۷۴۴۸۳۱
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
یک جراح دندانپزشکی پاسخ می‌دهد:

چگونه می‌توان از دندان‌ها مراقبت کرد؟

یک جراح دندانپزشکی گفت: باتوجه‌به ماهیت پوسیدگی دندان اولین و اصلی‌ترین راه مراقبت از دندان‌ها، حذف فیزیکی پلاک میکروبی از روی دندان با استفاده از مسواک و نخ دندان و دهان‌شویه است.
چگونه می‌توان از دندان‌ها مراقبت کرد؟
آفتاب‌‌نیوز :

هاشم عبدالحسین زاده اظهار کرد: دومین قدم به‌حداقل‌رساندن دفعات مصرف کربوهیدرات مانند شکر و نشاسته، مخصوصا انواع چسبنده آنها مانند شکلات، چیپس و پفک است.

وی اضافه کرد: سومین قدم استفاده حداقل از مواد اسیدی مانند نوشابه، لواشک و غیره بوده و قدم چهارم تقویت ساختار دندان با استفاده از فلوراید به‌صورت دهان‌شویه فلوراید و خمیردندان‌های حاوی فلوراید و استفاده از لبنیات در زمان رشد و قلیایی نگه‌داشتن محیط دهان است.

عبدالحسین زاده با بیان اینکه محیط دهان پر از باکتری‌های مختلفی است، تصریح کرد: چند نوع از این باکتری‌ها خاصیت چسبندگی به دندان را دارا هستند که بعد از چسبندگی و تکثیر، تشکیل پلاک میکروبی می‌دهند که با چشم غیرمسلح هم قابل‌مشاهده هستند.

این جراح دندانپزشکی تشریح کرد: این نوع باکتری‌ها از کربوهیدرات‌ها تغذیه کرده و باعث ایجاد محیط اسیدی روی دندان و مینای دندان می‌شود و باتوجه‌به ساختار معدنی مینای دندان، اسید حاصل باعث تجزیه و تخریب دندان و تشکیل حفره در داخل آن می‌شود که نهایتاً باعث درگیری پالپ دندان و ایجاد درد و عفونت در ریشه دندان می‌شود.

به گفته عبدالحسین زاده، بیماری‌های دهان و دندان به دو قسمت اصلی تقسیم می‌شوند که اصلی‌ترین و شایع‌ترین آن پوسیدگی دندان است و نوع دیگر انواعی مختلفی از بیماری‌های لثه هستند که علت آنها هم وجود انواع دیگری از باکتری‌ها هستند که البته نقش وراثت را هم در ایجاد آنها نباید نادیده گرفت.

این دندانپزشک تصریح کرد: درمان پوسیدگی در وهله نخست پیشگیری از به‌وجودآمدن آن است و در مرحله بعد مراجعه به دندانپزشک و حذف پوسیدگی و ترمیم دندان، در صورت پیشرفت و درگیری پالپ دندان انجام درمان ریشه (عصب‌کشی) و در صورت پیشرفت و درگیری ریشه حذف دندان و جایگزینی آن با بریج یا ایمپلنت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین