کد خبر: ۷۵۷۳۷۳
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱

با کرونا به دیابت مبتلا می‌شوید؟

مطالعات جدید نشان می‌دهد که کووید-۱۹ عامل مستقیم ابتلا به دیابت نیست و موارد دیابت مرتبط با این بیماری امکان دارد موقتی باشد.
با کرونا به دیابت مبتلا می‌شوید؟
آفتاب‌‌نیوز :

دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها و همچنین این بیماری به‌عنوان بیماری خاموش شناخته شده است، زیرا در مراحل اولیه بیماری علائم خاصی وجود ندارد. امروزه بسیاری از مردم از این بیماری رنج می‌برند.

قبل از همه‌گیری کرونا دیابت در جامعه به دلیل رژیم‌غذایی ناسالم و دلایل متعدد افزایش پیدا کرده بود. پس از شروع این بیماری همه‌گیر دیابت گسترش بیش‌تری پیدا کرد. متاسفانه قند خون بعضی از افرادی که به کووید-۱۹ مبتلا شدند پس از مدت کوتاهی افزایش پیدا کرد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که موارد دیابت مرتبط با کووید-۱۹ امکان دارد موقتی باشد. پزشکان در اوایل بیماری کرونا رابطه میان کووید-۱۹ و دیابت را به‌طور کامل بررسی کردند. بررسی‌ها نشان داد نه تنها موارد کووید-۱۹ در بیماران مبتلا به دیابت از قبل شدیدتر بود، بلکه تعدادی از افراد در طول این بیماری همه‌گیر علائم دیابت از خود نشان دادند.

این مطالعه جدید توسط محققان از دانشگاه پزشکی هاروارد در بیمارستان عمومی ماساچوست انجام شد. محققان سوابق پزشکی چند صد فرد مبتلا به کووید-۱۹ را در سال ۲۰۲۰ بررسی و مطالعه کردند. مطالعات نشان داد ۷۸ نفر که هیچ علائمی از دیابت نداشتند پس از ابتلا به کرونا برای دیابت به پزشک مراجعه کردند.

داده‌های دموگرافیک نشان می‌دهد موارد جدید مرتبط با کووید-۱۹ بیش‌تر در افراد جوان ظاهر می‌شود. این مطالعات باعث شد تا محققان دریابند که کووید-۱۹ عامل مستقیم کرونا نیست، اما افرادی که در طول این بیماری به دیابت مبتلا شدند در عرض یک سال دیابت آن‌ها برطرف شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین