کد خبر: ۷۶۶۵۶۷
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
شهادت یک جوان فلسطینی به دست صهیونیست‌ها

درگیری شدید در مسجدالاقصی| شلیک موشک از غزه به اسرائیل| ارتش اسرائیل غزه را بمباران کرد

منابع خبری عبری از شلیک چند موشک از نوار غزه به اراضی اشغالی خبر دادند. منابع خبری عربی از برگزاری نشست فوق‌العده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در قدس اشغالی و مسجدالاقصی طی دوشنبه هفته آتی به میزبانی عربستان سعودی خبر دادند.
درگیری شدید در مسجدالاقصی| شلیک موشک از غزه به اسرائیل| ارتش اسرائیل غزه را بمباران کرد
آفتاب‌‌نیوز :

درگیری میان نیرو‌های امنیتی اسرائیل و فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی در شرق بیت المقدس روز پنج‌شنبه ۲۱ آوریل از سر گرفته شد.

ساعاتی پیش از این درگیری، نیروی هوایی اسرائیل در پاسخ به دومین حمله موشکی از غزه به جنوب اسرائیل، باریکه غزه را بمباران کرد. جنگنده‌های ارتش اسرائیل حملات هوایی خود را در مرکز نوار غزه انجام داده‌اند.

شهادت یک جوان فلسطینی

شبکه عبری زبان "کان" اعلام کرد که شب گذشته چند فروند موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شد.

این شبکه همچنین گزارش داد که سامانه‌های پدافند هوایی موسوم به "گنبد آهنین" برخی از این موشک‌ها را رهگیری کردند.

پیش از تایید این خبر ارتش رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجار در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مرز نوار غزه خبر داده بود.

همچنین روزنامه القدس العربی نیز به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که شب گذشته چهار موشک از نوار غزه به شهر "سدیروت" در جنوب اراضی اشغالی شلیک شده است.

در همین حال، وزارت بهداشت فلسطین نیز بامداد امروز (جمعه) از شهادت یک جوان ۲۰ ساله فلسطینی دیگر به دست نظامیان رژیم صهیونیستی خبر داد.

طبق اعلام این وزارتخانه، "لطفی ابراهیم لبدی" اهل شهرک "الیامون" در غرب جنین که طی هفته گذشته با شلیک مستقیم گلوله از سوی نظامیان صهیونیست مجروح شده و به بیمارستان منتقل شده بود بامداد امروز به شهادت رسید.

به نوشته یورونیوز؛ فلسطینی‌ها، پلیس اسرائیل را به خشونت بیش از حد در مسجدالاقصی متهم می‌کنند. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی متعلق به فلسطینی‌ها نشان می‌دهد که نیرو‌های اسرائیلی به فلسطینی‌های غیرمسلح از جمله زنان هم حمله کرده‌اند. یک مقام فلسطینی به آسوشیتدپرس گفت که نیرو‌های پلیس اسرائیل از گلوله‌های پلاستیکی استفاده کرده‌اند.

به گفته مسئولان هلال احمر فلسطینی‌ها در این درگیری‌ها ۲۰ نفر زخمی شدند که حال یک نفر از آن‌ها وخیم است.

رسانه‌های اسرائیلی هم خبر داده‌اند که درگیری‌هایی در برخی از شهر‌های اسرائیل که جمعیت عربی- اسرائیلی دارند هم پس از یک سال آرامش رخ داده است که به بازداشت ده‌ها عرب تبعه اسرائیل انجامیده است.

همچنین برخی خبر‌ها حکایت از آن دارند که پلیس اسرائیل روز پنج‌شنبه به صد‌ها یهودی اجازه داده است که برای برگزاری یک مراسم دینی خود وارد محوطه مسجدالاقصی شوند.

روز چهارشنبه هم ملی‌گرایان افراطی با برگزاری راهپیمایی پرچم به سمت مناطق فلسطینی‌نشین در بیت‌المقدس رفتند که از سوی فلسطینی‌ها به عنوان اقدامی تحریک‌آمیز قلمداد می‌شود.

تنش میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در هفته گذشته و به دنبال یک سری حملات مرگبار در داخل اسرائیل و به دنبال آن عملیات نظامی در کرانه باختری افزایش یافته است که در نتیجه آن تا کنون چندین فلسطینی و اسرائیلی کشته و ده‌ها فلسطینی هم زخمی شده‌اند.

ارتش اسرائیل هم‌زمان با گسترش درگیری‌ها در بیت‌المقدس اعلام کرد که ورود فلسطینی‌های کرانه باختری به اسرائیل از روز پنج‌شنبه تا شنبه که با روز‌های پایانی عید پسح یهودیان مقارن شده، ممنوع است.

برخی از ناظران بین‌المللی بر این نظرند که گسترش خشونت‌های پی در پی در بیت المقدس و شلیک موشک‌ها از هر دو سو به شکل «نگران‌کننده‌ای» به روز‌های پیش از جنگ ۱۱ روزه در سال گذشته شبیه شده است، جنگی که باعث شد تا دامنه خشونت‌ها به شهر‌های مختلط یهودی-عربی هم سرایت کرد.

نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی درباره فلسطین

منابع خبری عربی از برگزاری نشست فوق‌العده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در قدس اشغالی و مسجدالاقصی طی دوشنبه هفته آتی به میزبانی عربستان سعودی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اعلام کرد که سازمان همکاری اسلامی دوشنبه هفته آتی نشست فوق‌العاده‌ای را برای بررسی تحولات اخیر فلسطین و هتک حرمت مسجدالأقصی برگزار می‌کند.

طبق این گزارش، نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی به درخواست اندونزی و در مقر دبیرخانه این سازمان در شهر جده عربستان برگزار خواهد شد.

واس در این باره گزارش داد: این نشست به دنبال تشدید تجاوزات روزانه رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی و هتک حرمت مسجدالأقصی توسط نظامیان و صهیونیست‌های تندرو برگزار می شود.

اعضای کمیته اتحادیه عرب برای مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس نیز پنجشنبه با برگزاری نشستی هتک حرمت مسجد الأقصی توسط صهیونیست‌ها و تجاوزات آنها به فلسطینی‌ها را محکوم کرده بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین