کد خبر: ۷۶۹۰۹۳
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸

چند توصیه برای مبتلایان به دیابت در فصل گرم

گرمای هوا بسیاری را از مسیر حفظ سلامتی دور می‌کند و افراد را وادار می‌سازد به مصرف میزان زیادی مایعات متوسل شوند. آنچه الگوی سلامت را بر هم می‌زند، مصرف نوشیدنی‌های گازدار و غذا‌های فرآوری شده ناسالم برای رفع تشنگی و گرسنگی است.
چند توصیه برای مبتلایان به دیابت در فصل گرم
آفتاب‌‌نیوز :

همچنین در بسیاری از موارد، افراد قادر به جبران آب از دست رفته بر اثر گرمای هوا نیستند و دچار کم آبی می‌شوند. عدم تامین آب مورد نیاز بدن تا حد زیادی بر سطح قند خون تاثیر می‌گذارد و به همین دلیل است که مبتلایان به دیابت باید در تابستان مراقب رژیم غذایی خود باشند.

از مصرف آبمیوه‌های حاوی مواد قندی باید اجتناب شود

نوشیدن نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی برطرف کننده موقت تشنگی است، اما مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین نمی‌کند. همچنین آبمیوه فاقد فیبر هستند. همراه داشتن یک بطری آب هنگام بیرون رفتن در هوای گرم توصیه می‌شود.

فیبر بیشتری بخورید

به مبتلایان به دیابت توصیه می‌شود که میزان فیبر خوراکی بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانند، زیرا فیبر باعث کاهش ترشح قند در جریان خون می‌شود و از افزایش گلوکز خون جلوگیری می‌کند. خوردن خوراکی‌های غنی از فیبر باعث میشود فرد برای مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشد.

از زیاده‌روی در مصرف میوه انبه باید خودداری کرد

انبه حاوی قند طبیعی است که می‌تواند به افزایش سطح قند خون کمک کند. با این حال، فیبر و آنتی اکسیدان‌های موجود در آن ممکن است به کاهش تاثیر کلی آن بر قند خون کمک کند. بنابراین، به افراد مبتلا به دیابت توصیه میشود انبه را در حد اعتدال مصرف کنند.

به میزان کافی آب بنوشید

همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید و در طول روز آب مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. مصرف آب کافی بر سطح قند خون تاثیر می‌گذارد. تامین آب بدن سطح قند خون را پایین نگه می‌دارد و سموم اضافی را از جریان خون خارج می‌کند.

از مواد غذایی متنوع مصرف کنید

سعی کنید تنوع بیشتری در غذا‌های خود داشته باشید تا با مصرف مواد غذایی غنی از آب، میزان بیشتری آب وارد بدن شود. به عنوان مثال، می‌توان میان وعده‌های عصرانه را با یک خیار یا برش‌های هندوانه جایگزین کرد. از آنجاییکه ۹۰ درصد این میوه‌ها از آب تشکیل شده اند، وجود این میوه‌ها در رژیم غذایی بسیار مفید است.

به گزارش تایمزآو ایندیا، همچنین اگر از انسولین استفاده می‌کنید، آن را در جای خنک نگهداری کنید. همچنین باید دستگاه کنترل قند و نوار‌های تست قند خون را در دمای معمولی نگهداری کرد. گرما می‌تواند به این وسایل آسیب برساند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین