کد خبر: ۷۸۶۲۶۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹

درمان‌های خانگی برای کاهش چربی ناحیه شکم

کاهش چربی شکم برای سلامت در طولانی مدت مفید است و خطر ابتلا به بیماری‌های جدی را کاهش می‌دهد.
درمان‌های خانگی برای کاهش چربی ناحیه شکم
آفتاب‌‌نیوز :

این در حالی است که چربی بیش از حد شکم می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲ و فشار خون بالا شود. با این حال راه‌های ارزان قیمتی وجود دارد که می‌توانید حتی در خانه امتحان کنید تا شاهد از بین رفتن چربی شکمی باشید:

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، اصلاح سبک زندگی با رعایت اصول مناسب تغذیه‌ای بر اساس آنچه که در ادامه می‌خوانید عامل موثری برای کاهش چربی ناحیه شکم است:

_ مصرف پروتئین را افزایش دهید: کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها و افزایش مصرف پروتئین یکی از سریع ترین راه‌ها برای از دست دادن چربی شکمی است. پروتئین به تعادل قند خون و سطوح پایین انسولین کمک می‌کند. اگر نمی‌توانید مصرف کربوهیدرات را نادیده بگیرید، نوع ساده آن مانند نان سفید یا ماکارونی را کنار بگذارید و به جای آن کربوهیدرات‌های پیچیده مانند میوه‌های فصلی، سبزیجات ریشه‌ای و کاهو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

_ روغن نارگیل را به رژیم‌تان اضافه کنید: این نوع روغن از تری گلیسیرید با زنجیره متوسط تشکیل شده است و مطالعات نشان می‌دهد بسیاری از مزایای آن شامل این نوع تری گلیسیرید است. روغن نارگیل به راحتی قابل هضم است و متابولیسم بدن را بالا می‌برد.

_ استرس خود را کاهش دهید: استرس مزمن یکی از عوامل افزایش چربی شکمی است. سطوح بالای کورتیزول که در نتیجه استرس در بدن ترشح می‌شود، افزایش اشتها را به همراه دارد و میل به افزایش سوخت و ساز بدن را کاهش می‌دهد. همین، علت بروز چاقی شکمی است. برای کاهش استرس، مدیتیشن کنید و تکنیک‌های تنفس عمیق را بیاموزید. این گام‌های ساده به شما کمک می‌کند تا یک اینچ از چربی شکم‌تان را تنها در ۷ دقیقه از دست دهید.

_ هر روز چای سبز بنوشید: این نوع چای سرعت متابولیسم را بالا می‌برد و به کبد در سوختن چربی‌ها کمک می‌کند. چای سبز را جایگزین قهوه کنید چون مطالعات نشان داده‌اند که ۴ تا ۵ فنجان از این نوع چای سبز منجر به از بین رفتن چاقی شکمی می‌شود.

_ بیشتر بخوابید: راه شگفت انگیز دیگر برای از دست دادن چربی شکمی، دریافت کافی خواب است. تحقیقات نشان می‌دهد که ۶ تا ۸ ساعت خواب در شب، منجر به حفظ سطح انسولین شده و هورمون‌های استرس را کاهش می‌دهد. به علاوه، خواب کافی انرژی لازم را برای سوخت کالری در طول روز به شما می‌دهد.

_ ادویه به غذای‌تان اضافه کنید: ادویه‌هایی مانند زردچوبه به دلیل وجود کورکومین در آن، منجر به کاهش التهاب در بدن می‌شود. همچنین مطالعات نشان داده است که کورکومین سرعت متابولیسم را بالا می‌برد.

_ به اندازه کافی آب بخورید: مصرف ۸ لیوان آب در شبانه روز نه تنها هضم غذا را افزایش می‌دهد بلکه منجر به کاهش نفخ شده و متابولیسم را نیز بالا می‌برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین