کد خبر: ۸۱۱۲۸۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴

روزنامه اصولگرا آمریکا را مقصر شکل‌گیری اعتراضات مردمی در ایران و چین دانست

روزنامه اطلاعات نوشت: در نقد سیاسی تحلیلگران بر تشابه اعتراض‌ها در ایران و چین تأکید شده است. مجموعه این رویداد‌ها نه فقط شعاع بحران در روابط بین‌الملل را تشدید خواهد کرد که در مجموعه کشور‌های خاورمیانه، به ویژه با آمدن «نتانیاهو» پیچیده‌تر هم می‌شود.
روزنامه اصولگرا آمریکا را مقصر شکل‌گیری اعتراضات مردمی در ایران و چین دانست
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه اطلاعات در یادداشتی با عنوان «تغییر در روابط بین‌‌الملل» اعتراضات مردمی در چین را با اعتراضات ایران مقایسه کرده و با مقصر دانستن آمریکا و متحدان اروپایی‌اش در شکل‌گیری این اعتراضات، هشدار داده است شعاع بحران‌ها با روی کار آمدن نتانیاهو بیشتر و پیچیده‌تر خواهد شد.

به گزارش اطلاعات، اولین اقدام بایدن بعد از انتخابات کنگره، دیدارش با رئیس جمهوری چین در «بالی» اندونزی بود که یک‌باره فضای تنش در روابط دو کشور بر سر بحران تایوان چین را تخفیف داد. در حالی که از دیروز، اعتراض‌های علنی مردم چین در صدر خبرها قرار گرفت و تحلیلگران سیاسی دولت چین، یکبارگی این اعتراضات را ناشی از طراحی آمریکا و متحدان اروپایی آن تحلیل و تفسیر کرده‌اند که به جای ادامه تنش پکن - واشنگتن بر سر «تایوان»، اکنون آمریکا در پکن و چند شهر دیگر چین، اعتراض عمومی را به صحنه آورده‌است.

نویسنده در ادامه هشدار داده است: در نقد سیاسی تحلیلگران تشابه اعتراض‌ها در ایران با حمایت وسیع رسانه‌ای و جنگ روانی آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس به ویژه با علم کردن شعار «نقض حقوق بشر» در ایران و چین تأکید شده است. مجموعه این رویدادها نه فقط شعاع بحران در روابط بین‌الملل را تشدید خواهد کرد که در مجموعه کشورهای خاورمیانه، به ویژه با آمدن «نتانیاهو» پیچیده‌تر هم می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین