کد خبر: ۸۲۰۸۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸

نامه تعدادی از نمایندگان به سران قوا: رحمت و عطوفت اسلامی در کنار اجرای قانون در دستور کار مسئولان نظام باشد

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به سران قوا تاکید کردند که نباید به گونه‌ای رفتار و اقدام شود که مردم احساس کنند اراده‌ای برای آرام‌تر کردن فضای کشور وجود ندارد؛ لذا لازم است در کنار اجرای قانون و جهاد تبیین، رحمت و عطوفت اسلامی هم در دستورکار مسئولان نظام باشد.
نامه تعدادی از نمایندگان به سران قوا: رحمت و عطوفت اسلامی در کنار اجرای قانون در دستور کار مسئولان نظام باشد
آفتاب‌‌نیوز :

متن نامه تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به روسای قوای مقننه، قضائیه و مجریه به شرح زیر است:

«باسمه تعالی

روسای محترم قوای مقننه، قضائیه و مجریه

با سلام و تحیت

حفظ کشور و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حاصل خون شهدا، مجاهدت‌های مردم، خانواده شهدا و رهبری امام خمینی(ره) و جانشین بر حق ایشان حضرت آیت الله خامنه‌ای است. نظام جمهوری اسلامی ایران آسان به دست نیامده و بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر حفظ این نظام مقدس تأکید ویژه‌ای داشته‌اند.

مدت‌هاست که گروهی از مردم به دلایل مختلف اعتراضاتی به وضع موجود و مشکلات کنونی دارند. در این شرایط، گروهی دیگر نیز با ایجاد اغتشاش، درصدد سوءاستفاده از این اعتراضات مردمی برآمدند، در نتیجه طی چند ماه گذشته، نظام اسلامی ایران تهدید شد. در این شرایط دشمن هم بیکار ننشست و همه تلاش خود را به‌کار گرفت تا این میراث گران‌بها را دچار آسیب جدی کند.

سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران که در بیانات مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید شده، قائل شدن به تفکیک میان معترضان از اغتشاش‌گران است. از سوی دیگر نظام جمهوری اسلامی به تلاش برای تقویت جهاد تبیین برای اقناع معترضان اعتقاد دارد؛ البته برخورد قانونی با اغتشاش‌گران هم موضوعی نیست که بتوان منکر آن شد.

رهبری معظم انقلاب در دیدار ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱با مردم قم فرمودند «در رأس نقشه‌های بدخواهان، تبلیغات و به قول خودشان پروپاگاندا است که علاج آن، تبیین صحیح حقایق از زبانهای مختلف و با ابتکار و نوآوری است چرا که راه برطرف کردن وسوسه تبلیغاتیِ اثرگذار بر ذهن جوان و نوجوان باتوم نیست بلکه تبیین و روشنگری است.»

بر این باوریم که آرام کردن فضای سیاسی و اقتصادی کشور، اولویت و نیاز اصلی کشور است. ما نمایندگان مردم در تماس‌ها و ارتباط‌هایی که با مردم و گروه‌های مختلف و اصناف داریم، این نیاز را بیشتر از همیشه احساس می‌کنیم.

دین مبین اسلام و سنت‌ها و آئین‌ما هم بر حفظ آرامش و رحمت تاکید دارند؛ همانطور که پیامبر اسلام هم فرموده‌‎اند: «اسلام دین رحمت است» بنابراین نباید به گونه‌ای رفتار و اقدام کنیم که مردم احساس کنند اراده‌ای برای آرام‌تر کردن فضای کشور وجود ندارد.

ما نمایندگان امضا کننده این نامه معتقدیم در کنار اجرای قانون و جهاد تبیین، لازم است رحمت و عطوفت اسلامی هم در دستورکار مسئولان نظام باشد. همانگونه که رسول خدا رحمة‌للعالمین بود، حکومت اسلامی هم در کنار اعمال اقتدار و قانون، باید منشاء و منبع رحمت برای مردم باشد. قرآن کریم نیز در کنار «اشداء علی الکفار» به «رحماء بینهم» توجه دارد. در شعری از «سعدی» شاعر بزرگ ایرانی به خوبی به این نکته از فرهنگ ایرانی مورد اشاره قرار گرفته است که «درشتی و نرمی به‌هم در به است/ چو فاصد که جراح و مرهم نِه است».

اقتدار مطلوب جمهوری اسلامی ایران در نفوذ بر دل‌های مردم است. اجازه ندهیم بدخواهان انقلاب و مردم، میان «جمهور» و «جمهوری اسلامی» فاصله بیندازند. در پایان لازم می‌دانیم به منظور اثبات مجدد حقانیت نظام جمهوری اسلامی، افرادی که در هر لباسی به حقوق مردمی که معترض بوده‌اند، تعرضی کرده‌اند، مورد برخورد قرار گیرند تا همگان بدانند نظام جمهوری اسلامی ایران، برای تأمین امنیت و رضایت هر قشری از مردم ایران ولو معترضین با هیچکس تعارف ندارد و عقد اخوتی با خطاکاران حتی اگر کارگزار نظام باشند، نبسته است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
0
1
چی شد عقب نشینی کردین؟ حالا که بحث تحریم شدنتون و ممنوعیت سفرهاتون به اروپا و انگلیس و آمریکا جدی شده عقب نشینی کردین و نامه عطوفت آمیز می‌نویسید؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین