کد خبر: ۸۲۴۱۲۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
از ۵۰ میلیون کیهان تا رکوردشکنی با ۲۰ میلیون نفر!

راهپیمایی ۲۲ بهمن و عددسازی‌هایی که خیانت به جمهوری اسلامی است

باید صدای همه مردم را شنید، حتی کسانی که به تعبیر رهبر انقلاب، جمهوری اسلامی را هم قبول ندارند، ولی ایران را دوست می‌دارند.
راهپیمایی ۲۲ بهمن و عددسازی‌هایی که خیانت به جمهوری اسلامی است
آفتاب‌‌نیوز :

سایت عصر ایران نوشت: حضور مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، واقعاً میلیونی بود. امسال با توجه به اتفاقات و ناآرامی‌های اخیر، حامیان مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور، انگیزه مضاعفی برای شرکت در راهپیمایی داشتند و لذا حضورشان پر رنگ‌تر بود. طیف‌های متنوع‌‍تری هم در راهپیمایی امسال شرکت داشته‌اند. گزارش‌های میدانی هم مؤید این مدعاست. تمام کسانی هم که در این راهپیمایی شرکت کرده بودند، شهروندان همین کشور بودند. تلاش برای تحریف این حضور، قطعاً نابخردانه است. هم جریان‌هایی که با استناد به عکس‌هایی با تراکم کم می‌خواهند این بخش از مردم را نادیده بگیرند و هم طیف‌هایی که می‌کوشند، با عددسازی، آن را پر رنگ‌تر از آنچه هست، بنمایانند.

روی سخن در این نوشتار با گروه دوم است. جمهوری اسلامی ایران چه در پیدایش و چه در پویش، مرهون حضور مردم بوده است و بدیلی هم برای آن وجود ندارد. جمهوری اسلامی بدون مردم، اساساً وجود خارجی ندارد. بنابر این میزان مشارکت مردم در رویداد‌های مرتبط با نظام، مانند انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن، همانند نمایشگر ضربان قلب باید به طور مستمر و واقعی از سوی مسؤولان نظام پایش شود.

اگر این حضور مستمر و صعودی باشد، نشانگر همراهی مردم با نظام سیاسی و امید به آینده است، ولی اگر روند آن به هر علتی کاهشی شود، باید به عنوان نشانه‌ای از "فاصله خطرناک"، مورد توجه و درمان قرار گیرد؛ داروی این فاصله نیز چیزی جز "همراهی با مردم و جلب رضایت آنها" نیست.

اگر حضور مردم n باشد و آن را ۱+n یا ۱-n نشان دهیم، در واقع اطلاعات غلط به مسوولانی داده ایم که قرار است عملکرد خویش را منطبق بر رضایت عمومی تنظیم کنند. اطلاعات نادرست می‌تواند منتهی به تصمیمات و اقدامات نادرست شود و به شکاف ملت و حکومت دامن بزند. هر گونه دستکاری در اعداد مرتبط با حضور مردم، جفا به مردم و خیانت آشکار به جمهوری اسلامی است؛ درست مانند پرستاری که علائم حیاتی فرد تحت نظر را تغییر می‌دهد و به پزشک می‌دهد.

در این میان، مقوله "عدد" بسیار مهم و محترم است. نمی‌توان در تحریریه فلان روزنامه یا خبرگزاری نشست و بر اساس حال و هوای آن لحظه تحریریه، عددسازی کرد. جمهوری اسلامی نیازی به این عددسازی‌ها ندارد. جمهوری اسلامی نیازمند مردمی است که در جریان انقلاب، دفاع مقدس، سازندگی، مبارزه با تررویسم، تحریم و ... پای کار بوده اند و حتی معترض‌ترین آن‌ها خواهان اصلاح امور برای بقای نظام و جلوگیری از تشتت و ابهام در آیند کشور است.

در سال ۱۳۸۹، روزنامه کیهان در صفحه اول خود میزان مشارکت مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را "۵۰ میلیون نفر" اعلام کرد. دیروز نیز خبرگزاری فارس، نوشت امسال بیش از "۲۰ میلیون نفر" در راهیپمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن و عددسازی‌هایی که خیانت به جمهوری اسلامی است

بعد همین امسال، همان کیهانی که ۱۲ سال قبل تعداد شرکت‌کنندگان را ۵۰ میلیون نفر اعلام کرده بود، نوشته که دیروز رکورد شرکت کنندگان شکسته شد و پرشمارترین راهپیمایی ۲۲ بهمن رقم خورد!

راهپیمایی ۲۲ بهمن و عددسازی‌هایی که خیانت به جمهوری اسلامی است

وقتی می‌گوییم عددسازی نه تنها به درد جمهوری اسلامی نمی‌خورد بلکه می‌تواند مایه وهن نیز باشد، همین است. چطور می‌شود در سال ۱۳۸۹، تعداد شرکت کنندگان ۵۰ میلیون باشد و در سال ۱۴۰۱ به ۲۰ میلیون نفر برسد و رکورد بالاترین مشارکت را بشکند. اگر واقعاً در سال ۱۳۸۹، تعداد مشارکت کننده ۵۰ میلیون بوده و الان با ۳۰ میلیون نفر ریزش به کمتر از نصف کاهش یافته که باید مسؤولان فکری اساسی‌تر کنند، اگر هم عددسازی‌های کیهانی کیهان است، که هیچ! درست مانند کسانی که با چند ده هزار نفری خواندن حضور مردم، عددبافی می‌کنند که آن هم هیچ!

راهپیمایی ۲۲ بهمن و عددسازی‌هایی که خیانت به جمهوری اسلامی است

عدد محترم است و محترم‌تر از آن، حضور مردم. با غیر محترم کردن عددها، مردم را نامحترم نکنید چه درباره همسو‌ها و چه در خصوص غیرهمسوها؛ و نکته پایانی این که حضور واقعاً میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نباید باعث دو اشتباه عمده شود:

۱ - این حضور به معنای تایید عملکرد مسوولان نیست. از فرد به فرد مشارکت کنندگان دیروز سوال می‌شد، همه شان گلایه و انتقاد داشتند و دارند.

۲ - آنان که آمدند، نه برای ساندیس و پاداش و دوربین و ... که برای حراست از اصل نظام آمدند. آمدن این بخش از مردم ایران، نباید نیامدن بخش دیگر مردم را که انتقادات جدی‌تری دارند مکتوم بگذارد. باید صدای همه مردم را شنید، حتی کسانی که به تعبیر رهبر انقلاب، جمهوری اسلامی را هم قبول ندارند، ولی ایران را دوست می‌دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
6
89
... توهم ...کردند واز واقعیات گریزان بودند .تا به اینجا رسید .
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
4
93
آمار غیر قابل ارزیابی ندید. انتخابات مشخص می کنه آمار واقعی چقدره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
8
107
کی به کیه! پنج میلیارد !
حبیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
14
113
90درصد ناراضین. امدنیها حکومتین.نه مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
5
76
تو خواب همه دنیا هم میان راهپیمایی 22 بهمن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
96
12
مهم اینه حضور گسترده بود. کسی عدد سازی رو تایید نمی کنه. اون گستردگی که من دیدم مهمه ولی یه نکته: موقع عدد سازی و صد برابر نشان دادن برای مخالفین صداتون درنیومدا. اونجا وجدان درد نداشتید؟
مسعود
|
Romania
|
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
6
60
در سال‌های گذشته که جمعیت در راهپیمایی شرکت کرده بودند افراد سن بالا زیاد دیده می‌شد ولی در راهپیمایی اخیر اکثرا بچه های مدارس و دبیرستانی بودند شاید ده درصد افراد سن بالا دیده می‌شد این چه دلیلی باید داشته باشد ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
7
94
شما از 85 میلیون نفر حساب کن
اگر 20 میلیون هم آمده باشند 65 میلیون نفر نیامدند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین