کد خبر: ۶۳۹۷۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷

کرونا چگونه به بدن انسان حمله می‌کند؟

ویروس کرونا با ورود به ریه و اتصال به بافت‌های آن بازتولید می‌شود و سلول‌های ریه را از بین می‌برد و گسترش پیدا می‌کند و باعث تورم ریه و مشکلات تنفسی می‌شود. در ادامه به دلیل اختلال کارکرد، مغز، روده و قلب نیز آسیب می بینند.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سلامت- دانشمندان دریافته‌اند که ویروس کرونا سلول‌های ریه را از بین می‌برد و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را از کار بیندازد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ ویروس کرونا سلول‌های ریه را آلوده می‌کند و با از بین بردن آن باعث ایجاد عفونت و ذات الریه می‌شود. این ویروس سبب می‌شود تا سیستم ایمنی بیش از حد کار کند و بر اثر آن به بافت‌های سالم بدن آسیب وارد می‌شود. در نتیجه این عملکرد، به اندام‌های دیگر از جمله کبد و کلیه نیز آسیب وارد می‌شود.

کرونا چگونه به بدن انسان حمله می‌کند؟

ویروس کرونا با ورود به ریه و اتصال به بافت‌های آن بازتولید می‌شود و سلول‌های ریه را از بین می‌برد و گسترش پیدا می‌کند و باعث تورم ریه و مشکلات تنفسی می‌شود. در ادامه به دلیل اختلال کارکرد، مغز، روده و قلب نیز آسیب میبینند.

در ابتدا علائم این بیماری شبیه به سرماخوردگی است و فرد شاید متوجه آن نشده باشد. این در حالی است که پس از مدتی با سرعت و به شکلی مرگبار علائم بروز می‌یابند. از نشانه‌های اولیه آن سرفه، مشکلات تنفسی و تب است. بر اثر آن ریه با کاهش قابلیت و ظرفیت گردش اکسیژن در اندام‌های بدن مواجه می‌شود.

کرونا با اتصال به سلول‌های بدن انسان و فریب دادن آنزیمی می‌تواند به پروتئین‌های درون اندام‌ها بپیوندد و باعث ایجاد عفونت در فرد شود. میزان قدرت عفونت‌زایی این ویروس هزار برابر بیش از ویروس سارس است چرا که قدرت سرایت و انتشار آن مشابه اچ آی وی و ابولا است. سارس در سال ۲۰۰۲ میلادی، هفت هزار نفر را آلوده کرد و منجر به مرگ ۷۷۴ نفر شد. کرونا اما ظرف مدت دو ماه ۹۰ هزار نفر را آلوده کرده است. دانشمندان می‌گویند در این ویروس ژن‌های جهش یافته‌ای وجود دارند که در سارس وجود نداشتند. در حدود ۳.۴ درصد افراد مبتلا بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست می‌دهند.

کارشناسان معتقدند ویروس کرونا هیچ‌گاه از بین نخواهد رفت بلکه ممکن است به مرور زمان خفیف‌تر شده و به بیماری‌ای مشابه سرماخوردگی و آنفولانزا تبدیل شود.‌

در حدود ۹۰ هزار نفر در سطح جهان به کرونا آلوده شده و بیش از سه هزار نفر جانباخته‌اند.

کرونا چگونه به بدن انسان حمله می‌کند؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
0
3
سلام، کاش منبع مطلب را هم می گذاشتید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین