کد خبر: ۶۴۴۱۹۲
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
ویروس کرونا تاکنون باعث مرگ هزاران نفر در سراسر جهان شده است

تبدیل هتل‌های جهان به بیمارستان به دلیل شیوع ویروس کرونا

با توقف سفر جهانی میلیون‌ها نفر به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور‌های مختلف به نظر می‌رسد هتل‌های بیشتری در اقصی نقاط جهان به بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی تبدیل خواهند شد تا از فشار شدید بر روی نظام درمانی کشور‌ها کاسته شود.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- شبکه خبری "سی ان ان" در گزارشی درباره تبدیل شدن هتل‌ها به مراکز بهداشتی برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا در جهان می‌نویسد: "آیرن گران هتل کولون" هتلی چهار ستاره با ۳۶۵ اتاق در مادرید اسپانیا است، هتلی نزدیک به پارک "رتیرو" و یکی از بزرگترین بیمارستان آن شهر. اوایل سال جاری میلادی، مهمانان هتل از اتاق‌های بازسازی شده آن و باغ‌های بی‌سر و صدا و آرام و حتی یک گالری هنری در هتل لذت می‌بردند. با این حال، در هفته‌های اخیر این هتل به مرکزی پزشکی برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا تبدیل شده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ با توقف سفر جهانی میلیون‌ها نفر به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور‌های مختلف به نظر می‌رسد هتل‌های بیشتری در اقصی نقاط جهان به بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی تبدیل خواهند شد تا از فشار شدید بر روی نظام درمانی کشور‌ها کاسته شود.

تبدیل هتل‌های جهان به بیمارستان به دلیل شیوع ویروس کرونا

در برخی موارد، این هتل‌ها به مکان‌هایی برای افرادی تبدیل می‌شوند که علائم خفیف ابتلا به ویروس کرونا را از خود نشان داده‌اند و یا در تماس با افرادی بوده‌اند که آزمایش تشخیص کرونای آنان مثبت بوده و خطر ابتلای این افراد به ویروس نیز وجود دارد. در ووهان چین اکثر هتل‌ها به مکان‌هایی برای قرنطینه پزشکان و پرستاران تبدیل شدند تا اعضای خانواده و اطرافیان آنان سالم بمانند".

این شبکه خبری در ادامه می‌نویسد: "در شهر مادرید اسپانیا، هتلداران به دولت اجازه دسترسی به ۴۰ هتل برای افزودن نه هزار تخت اضافی برای بستری کردن بیماران احتمالی بیشتر مبتلا به کرونا در آینده نزدیک را داده‌اند. در بریتانیا شعب هتل‌های زنجیره‌ای، چون "بست وسترن" و "هیلتون" در رایزنی با بخش خدمات بهداشت ملی آن کشور به منظور در اختیار قرار دادن هتل‌ها به دولت‌ها برای بستری کردن افراد مبتلا به ویروس کرونا و یا مشکوک به ابتلا به آن ویروس هستند.

در اروپا هتل‌های زنجیره‌ای "اکور" بیش از ۴۰ شعبه خود را به پذیرایی از کارکنان بخش پرستاری و هر فردی که در حال مبارزه با ویروس کرونا است اختصاص داده‌اند. در امریکا نیز وضعیت مشابهی وجود دارد. شهردار شیکاگو اعلام کرده که این سومین شهر بزرگ امریکا هزار اتاق در هتل‌های پنج ستاره را برای قرنطینه کردن افرادی که علائم خفیف ابتلا به کرونا را از خود نشان داده‌اند اختصاص داده است. این تعداد به دو هزار اتاق تا پایان هفته جاری افزایش خواهد یافت.

انجمن هتلداران امریکا اعلام کرده که به دلیل شیوع کرونا و توقف سفر‌ها از اواسط ماه فوریه، هتل‌های امریکایی ۲.۴ میلیارد دلار کاهش درآمد داشته و متحمل خسارت‌های فراوانی شده‌اند.

پیش‌بینی شده که در روز‌های پیش رو به دلیل کاهش رزرو اتاق، هتل‌های امریکایی روزانه متحمل ضرر ۲۰۰ میلیون دلاری شوند. در بریتانیا نیز در شهر منچستر دو هتل تحت مالکیت "گری نویل" فوتبالیست معروف و چهره شناخته شده تیم منچستر یونایتد برای اقامت رایگان کادر درمانی در نظر گرفته شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین