کد خبر: ۶۰۴۴۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸

کاهش خطر ابتلا به آلزایمر با تمرینات ورزشی

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که دو ساعت و نیم تمرین ورزشی سبک در هفته می‌تواند به دور ماندن فرد از ابتلا به آلزایمر کمک کند.
کاهش خطر ابتلا به آلزایمر با تمرینات ورزشی
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سلامت- مطالعات تازه نشان می‌دهند افرادی که پنج بار در هفته تمرینات ورزشی انجام می‌دهند کم‌تر از سایرین با خطر ابتلا به بیماری آلزایمر مواجه می‌شوند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در این بررسی 317 شرکت کننده در ویسکانسین امریکا برای تحقیق درباره پیشگیری از آلزایمر ثبت‌نام کرده بودند. همه آنان دستکم یکی از والدین‌شان مبتلا به این بیماری بودند که همین موضوع خطر ابتلا به بیماری را در آنان افزایش می‌دهد.

در این تحقیق، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که دو ساعت و نیم تمرین ورزشی سبک در هفته می‌تواند به دور ماندن فرد از ابتلا به آلزایمر کمک کند. در این بررسی مشخص شد افرادی که 30 دقیقه ورزش سبک، پنج روز در هفته و به طور منظم انجام داده بودند احتمال کمتری برای ابتلا به آلزایمر داشتند.

"اوزی اوما اوکونکوو" استادیار دانشکده پزشکی و بهداشت عمومی دانشگاه ویسکانسین اشاره می‌کند که افراد در سال‌های پایانی میانسالی بیشتر در خطر ابتلا به بیماری آلزایمر قرار دارند. در این سن فعالیت فیزیکی باعث می‌شود تا عملکرد حافظه و مغز بهبود یابد.

پژوهشگران می‌گویند تمرینات ورزشی هوازی سبب می‌شود تا شاخصی که به عنوان "ماده سفید" از آن یاد می‌شود و حضور بیش از اندازه آن فرد را در معرض ابتلا به آلزایمر قرار می‌دهد و با بالا رفتن سن در مغز افزایش می یابد، در افرادی که این تمرینات را انجام می‌دهند به حد زیادی افزایش نیابد. شرکت‌کنندگان در این بررسی از نظر توانایی مغزی و شناخت محیط سالم بودند و بین 40 تا 67 سال سن داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین