کد خبر: ۷۰۳۲۶۴
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

کرونا باز هم در برزیل رکورد زد: ۴ هزار و ۱۹۵ جانباخته فقط در یک روز

براساس اعلام وزارت بهداشت برزیل، غول آمریکای لاتین امروز با اعلام ۴ هزار و ۱۹۵ مورد فوتی ناشی از کووید۱۹ تنها در ۲۴ ساعت، رکورد جدیدی را ثبت کرد.
کرونا باز هم در برزیل رکورد زد: ۴ هزار و ۱۹۵ جانباخته فقط در یک روز
آفتاب‌‌نیوز :

با حساب شمار جانباختگان اخیر، میانگین روزانه مرگ و میر در یک هفته اخیر، دوهزار و ۷۵۷ بوده که بالاترین میانگین فوتی روزانه ناشی از همه‌گیری را در سطح جهان نشان می‌دهد.

به این ترتیب، بیماری همه گیر در ۶ روز اول آوریل (ماه جاری) جان ۱۵ هزار و ۴۳۲ نفر را گرفت که نشان می دهد همه گیری در برزیل روند مرگبار ماه مارس (ماه گذشته) را با ۶۶ هزار و ۵۷۳ نفر فوتی حفظ کرده است.

دکتر دیماس کوواس، مدیر موسسه بوتانتان (بزرگترین تولیدکننده پادزهر علیه کووید ۱۹ در برزیل) پیش بینی کرد که با این روند، برزیل طی روزهای آینده به مرز پنج هزار مورد مرگ و میر روزانه بر اثر ویروس کرونا برسد.

به گفته این پزشک، ماه آوریل ماه غم انگیزی برای غول آمریکای لاتین خواهد بود و تکرار مکرر نیاز به واکسن را از سوی وزارت بهداشت این کشور بی فایده خواند.

برزیل روز هفتم فروردین از نخستین واکسن داخلی خود به نام «بوتان واک» رونمایی کرد. موسسه بوتانتان تاکنون در همکاری با شرکت تولیدی سینوواک چین، ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کروناواک تولید کرده است.

به علاوه از میلیون ها دوز واکسن های وارداتی مانند سینوفارم استفاده کرده و اخیرا نیز درخواست خود را مبنی بر ارسال پیش از موعد واکسن کووید ۱۹ به سازمان ملل ارائه داد. با درخواست ارائه پیش از موعد واکسن از طریق کوواکس، برزیل قصد دارد برنامه واکسیناسیون خود را تسریع کند . با این همه وزارت بهداشت برزیل دشواری های بسیاری برای دستیابی به واکسن کرونا در پیش رو دارد.

طبق محاسبات، تا ماه ژوئیه (تیرماه) کاری که برزیل در زمینه واکسیاسیون می تواند پیش ببرد واکسینه کردن حدود ۲۰ میلیون نفر از جمعیت آسیب پذیر این کشور (۹.۸ درصد از کل جمعیت ۲۱۲ میلیونی برزیل) با اولین دوز واکسن است و اینکه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تزریق دوم را می توانند دریافت کنند.

با شدت یافتن بحران ویروس کرونا در برزیل، به ویژه پس از پیدایش ویروس جهش یافته برززیلی، برخی کشورهای منطقه آمریکای لاتین از جمله اروگوئه، بولیوی و شیلی برای مقابله با گسترش این ویروس مرزهای خود را با برزیل بستند، ونزوئلا نیز در ایالات هم مرز خود با برزیل حصار بهداشتی برای کنترل ورود ویروس جهش یافته برزیلی ایجاد کرد.

برزیل تاکنون با ثبت بیش از ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مبتلا و بالغ بر ۳۳۷ هزار جانباخته بر اثر ویروس کرونا، پس از آمریکا در جایگاه دوم از نظر بیشترین موارد ابتلا و مرگ و میر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین