کد خبر: ۷۳۸۱۸۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵

راهکاری ساده برای جلوگیری از پیری زودرس

یک متخصص تغذیه روس ویتامینی را معرفی کرده است، که از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.
راهکاری ساده برای جلوگیری از پیری زودرس
آفتاب‌‌نیوز :

اولگا چونتونوا، متخصص تغذیه به این نکته اشاره می‌کند که چرا ویتامین E را "زنانه" می‌نامند و چگونه می‌توان کمبود آن را در بدن جبران کرد.

این متخصص تغذیه گفت:ویتامین E در واقع اغلب «ویتامین زنانه» نامیده می‌شود. این ویتامین از بدن در برابر پیری زودرس محافظت می‌کند و به تولد نوزادی سالم کمک می‌کند. کمبود ویتامین E منجر به اختلال در عملکرد بدن می‌شود.

او افزود: مشکلات اصلی کمبود این ویتامین موجب دیستروفی عضلانی و همچنین اختلال در هماهنگی حرکات و مهمتر از همه، کم شدن بینایی است. پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، مو کدر می‌شود و شروع به شکستن می‌کند.

این ویتامین خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و از بافت‌های بدن در مقابل اثرات مخرب رادیکال آزاد برخی از ترکیب‌های شیمیایی محافظت می‌کند.

غذا‌های حاوی ویتامین E شامل بادام، کلم بروکلی، ماهی قزل آلا، فلفل دلمه ای، روغن جوانه گندم، آووکادو هستند. این متخصص در پایان عنوان کرد: به استثنای مصرف مشترک با ویتامین D می‌توان ویتامین‌E را با دیگر ویتامین‌ها مصرف کرد، همچنین ویتامین‌های A و C برعکس با ویتامین E سازگاری دارند ویتامین‌E برای افراد مبتلا به صرع تجویز نمی‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین