کد خبر: ۷۷۸۸۹۸
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹

دلایل طول عمر بیشتر زنان نسبت به مردان

هورمون‌ها و بعضی احساسات به زنان کمک می‌کنند طول عمر بیشتری نسبت به مردان داشته باشند.
دلایل طول عمر بیشتر زنان نسبت به مردان
آفتاب‌‌نیوز :

زوکرا پاولوا، متخصص غدد، دلایل طول عمر زنان را فاش کرد. این پزشک در کانال تلگرام خود اطلاعاتی را در مورد این که چگونه هورمون‌ها و احساسات به زنان کمک می‌کنند تا عمر بیشتری داشته باشند به اشتراک گذاشت.

این متخصص خاطرنشان کرد که مردان حتی در شرایط عادی کمتر از زنان زندگی می‌کنند. به گفته او، هیچ پاسخ واحدی برای این سوال وجود ندارد که چرا این اتفاق می‌افتد؛ اما دلایل، نسخه‌ها و نظریه‌های زیادی وجود دارند.

پاولوا گفت: مطمئناً مشخص است که تعادل خاصی از هورمون‌ها در بدن زنان به "بهبودی" رگ‌های خونی برای مدت طولانی کمک می‌کند و بنابراین این موضوع باعث افزایش قابلیت حیات سیستم قلبی عروقی می‌شود.

او گفت: به دلیل احساساتی بودن (گریه کردن هورمون‌های استرس را بیرون می راند)، زنان بیشتر از سختی‌های روزمره محافظت می‌شوند.

این متخصص گفت: مردان به طور معمول در موضوع سلامتی خود را فریب می‌دهند. آن‌ها حداقل باید فشار خود را اندازه گیری کنند تا به موقع متوجه علائم آسیب شوند.

پاولووا هشدار داد که فشار خون بالا برای هیچ سنی مناسب نیست و یک بار اضافی (و در نتیجه آن تخریب) برای رگ‌های خونی، اندام‌ها و حتی خود مغز است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین