کد خبر: ۸۳۹۰۳۱
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹

آیا روتاویروس یک بیماری نوظهور است؟

یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در چهارمحال و بختیاری گفت: برخی ویروس‌ها در یک زمان خاص نسبت به سال‌های گذشته شدت بیشتری پیدا می‌کنند که این موضوع درخصوص ویروس‌ها طبیعی است، روتاویروس نیز ویروس جدیدی نیست اما بیشتر در فصول سرد سال شیوع داشت اما امسال در ماه گرم نیز مشاهده شده است.
آیا روتاویروس یک بیماری نوظهور است؟
آفتاب‌‌نیوز :

ناصر خسروی درخصوص بیماری روتاویروس، علائم و درمان آن، اظهار کرد: روتاویروس درواقع ویروسی است که بیشتر دستگاه گوارش انسان را درگیر می‌کند و مخصوص فصول سرد است اما با تغییراتی که در ویروس رخ داده احتمال شیوع آن در سایر ماه‌های سال نیز وجود دارد.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری افزود: یکی از علائم شایع روتاویروس اسهال آبکی است که این موضوع به ویژه در کودکان می‌تواند خطراتی برای آن‌ها به همراه داشته باشد چراکه موجب کم آبی بدن می‌شود.

وی ادامه داد: روتاویروس آنتی ویروس ندارد یعنی دارای درمان حمایتی و علامتی است درواقع لازم است میزان آب و الکترولیتی که بدن فرد از دست می‌دهد تامین شود و باید مراقب اختلالاتی که در میزان آب و اکترولیت بدن بیمار ایجاد می‌شود باشیم تا دوره بیماری به اتمام برسد.

خسروی با تاکید بر قدرت بالای روتاویروس در انتقال، عنوان کرد: این ویروس با دستان آلوده به راحتی از یک فرد به دیگران منتقل می‌شود برای مثال با وجود اینکه این بیماری بیشتر در کودکان مشاهده می‌شود اما اگر مادران پس از تعویض پوشک کودک بیمار به خوبی دستان خود را تمیز نکنند بیماری به مادر نیز منتقل می‌شود، دو روز پیش از شروع اسهال و ۱۰ روز پس از آن نیز ویروس ممکن است در مدفوع بیمار وجود داشته باشد البته انتقال بیماری از طریق تنفس انجام نمی‌شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری خاطرنشان کرد: برخی ویروس‌ها در یک زمان خاص نسبت به سال‌های گذشته شدت بیشتری پیدا می‌کنند که این موضوع درخصوص ویروس‌ها طبیعی است، روتاویروس نیز ویروس جدیدی نیست اما بیشتر در فصول سرد سال شیوع داشت اما امسال در ماه گرم نیز مشاهده شده و یکی از دلایل پرداختن ویژه‌تر به آن همین موضوع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین