کد خبر: ۷۳۷۲۷۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴

اندر احوالات خواص کدوحلوایی

متخصص و مدرس طب ایرانی گفت: مصرف کدوحلوایی برای سلامت چشم مفید است و به طور چشمگیری، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؛ بنابراین مصرف آن در پاییز و زمستان توصیه می‌شود.
اندر احوالات خواص کدوحلوایی
آفتاب‌‌نیوز :

مریم نواب‌زاده با اشاره به خواص و فواید شگفت انگیز کدوتنبل یا همان کدوحلوایی برای پوست، مو و سلامتی بدن بگوییم، اظهار کرد: کدو به دلیل رطوبت رسانی مناسب در افراد دارای مزاج خشک، مانع از آلزایمر، پیری زودرس، کم خوابی و اختلالات خواب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف آن برای سلامت چشم مفید است و به طور چشمگیری، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؛ بنابراین مصرف آن در پاییز و زمستان توصیه می‌شود، بیان کرد: مصرف آن موجب تنظیم میزان قندخون می‌شود و مصرف دانه کدو کلیه‌ها را تقویت می‌کند و مانع از بوجود آمدن سنگ کلیه می‌شود.

نواب‌زاده ادامه داد: در تهیه پوره کدو حلوایی تخم‌های کدو حلوایی را جدا کرده، اما پوست آن را جدا نکنید، سپس کدو حلوایی را همراه پودر بادام، دارچین و کمی شکر بخارپز کرده و میل کنید؛ می‌توان آن را به صورت یک میان وعده( به طور مثال ساعت ۱۰ صبح و ۴ عصر) یا در موارد ضعف مصرف کرد.

وی یادآور شد: کدوتنبل منبع خوبی از ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قوی است و همچنین حاوی بتا کتروتن دارد که به جلوگیری از آسیب UV و بهبود بافت پوست کمک می کند؛ این کار به ارتقا تولید کلاژن کمک می کند در نتیجه باعث بهبود بافت و کشش پوست شما می شود؛ پوست را از آسیب شدید محافظت می کند، که مسئول ایجاد چین و چروک و حتی سرطان پوست است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین