کد خبر: ۸۰۸۰۸۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

فواید باورنکردنی خیار که فکر آن را هم نمی‌کردید!

یکی از مواد مورد علاقه و جدا نشدنی از سالاد ها خیار یکی از غنی ترین میوه های آبرسان در دسترس است، همچنین این میوه دارای مواد مغذی زیادی است که از سلامتی شما حمایت و سموم بدن را دفع می کنند.
فواید باورنکردنی خیار که فکر آن را هم نمی‌کردید!
آفتاب‌‌نیوز :

از آنجا که افزودن خیار به رژیم غذایی شما گزینه بسیار آسانی است (به لطف طعم جالب و خوش طعمی آن)، تقریبا همه از مصرف آن در هر زمان از سال لذت می برند. در حالی که بسیاری از ما عادت داریم فقط خیار را در سالادها استفاده کنیم، اما فواید خیار برای سلامتی بیشتر از ریشه فروتنانه آن است!

کاهش وزن، سلامت قلب و تسکین دهنده درد و ورم همه از دلایلی خوبی هستند که خیار را به یک انتخاب عالی برای مصرف منظم تبدیل می کند. به گزارش ایندیاتایمز، در اینجا برخی از بهترین فواید سلامتی مصرف خیار در روز آورده شده است:

خیار بدن را هیدراته نگه می دارد
آبرسانی کلید حفظ عملکردهای حیاتی بدن است. گرچه مصرف ۸ تا ۱۰ لیوان آب و مایعات دیگر در روز مهم است، اما باید بدانید خیار میوه خوبی است که می تواند در تامین این نیاز بدن به شما کمک کند.

خیار حاوی حداکثر ۹۶ درصد آب است که می تواند بدن شما را مرطوب نگه دارد و نیازهای روزانه شما را برآورده کند. دریافت آب کافی از طریق میوه ها و سبزی ها تضمین می کند سلول ها از تغذیه مناسب برخوردار هتسند که باعث می شود شما بر خستگی غلبه کنید و در طول روز انرژی داشته باشید. از این رو، خیار گزینه مناسبی برای انتخاب یک میان وعده خوب به شمار می آید.

خیار به کاهش وزن کمک می کند
خیار یکی از بهترین و آسان ترین گزینه های کاهش وزن محسوب می شود که به طور طبیعی موجود است. در واقع، بسیاری از کارشناسان آن را به عنوان یک میوه ضروری زمانی که فردی سعی در کاهش وزن دارد، معرفی می کنند.

خیار حاوی فیبر و محتوای آب خوبی است و گزینه غذایی بسیار کم کالری برای مصرف آن محسوب می شود، همچنین این میوه سبز حاوی سایر ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مورد نیاز است. ۳۱۲ گرم خیار خام دارای ۱۴ درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه ویتامین C، ۶۲ درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین K، ۱۰ درصد از مقدار توصیه شده روزانه برای منیزیم و ۱۳ درصد از مقدار توصیه شده روزانه برای پتاسیم است.

همچنین بسیاری از افراد علاقه مند خواهند بود بدانند رژیمی که خیار در آن وجود دارد نویدبخش افزایش سرعت چربی سوزی است که باعث شود طی یک هفته ۵ کیلو وزن کم کنند! باید گفت در صورتی که به اندازه کافی خیار مصرف کنید بله می تواند برای دستیابی به این اهداف به شما کمک کند.

خیار درد مفاصل را برطرف می کند
اگر به طور مکرر از دردهای مفصلی و عضلانی رنج می برید، مطمئن شوید رژیم غذایی شما حاوی مقدار زیادی خیار و سایر میوه های سبز است یا خیر زیرا خیار نه تنها برای سلامت پوست مفید است بلکه باعث تقویت استخوان ها و عضلات نیز می شود. خیار به عنوان یک ماده درمانی خوب در مواردی که درد به سراغ شما می آید، عمل می کند. در واقع، بسیاری از مردم معتقدند خیار یک داروی طبیعی برای تسکین درد مزمن و علائم مرتبط با آرتروز است. مطالعات خاص حاکی از آن است خیار با “اثر خنک کنندگی” خود می تواند از بروز پاسخ التهابی در بدن جلوگیری و آن را کنترل کرده و آنزیم های خوبی تولید کند که درد را تسکین می دهد و با شروع روند پیری یکی از بهترین میوه هایی است که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید.

خیار برای لثه ها مفید است
حفظ سلامت دندان و دهان برای مقابله با عوارض آن برای سلامتی مهم است. خیار یکی از میوه هایی است که در تنظیم تعادل اسید در دهان حفظ تعادل pH نقش بسزایی ایفا می کند که در نهایت به بدن کمک می کند تا از بریدگی ها و زخم های کوچک جلوگیری یا در زمان کمتری التیام یابند، همچنین جویدن منظم خیار می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های لثه و دندانی کمک کند.

در اینجا یک مزیت دیگر وجود دارد که ممکن است شما ندانید! برخی ادعا می کنند خوردن میوه ها و سبزی هایی مانند خیار، کرفس و هویج می تواند به عنوان سفید کننده دندان عمل و پلاک و تجمع سم را پاک کنند.

خیار جریان خون را تقویت می کند
خیار سرشار از آنتی اکسیدان برای بدن شما بسیار مفید است و عملکردهای حیاتی بدن را حمایت می کند. آنتی اکسیدان های زیاد موجود در میوه هایی مانند خیار می توانند به تنظیم جریان خون، مقابله با رادیکال های آزاد و حتی به بازسازی رشد بافت در بدن کمک کنند که این می تواند عالی باشد!

همچنین مشخص شده است خیار از آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها و تانن ها که در جلوگیری از تجمع رادیکال های آزاد موثر هستند و خطر ابتلا به بیماری های مزمن و عفونت ها را کاهش می دهد، غنی است.

خیار به دفع سموم کمک می کند
مصرف خیار به طور منظم می تواند عادات دستشویی رفتن شما را تنظیم کند. به علاوه، دفع میکروب ها و سموم ناخوشایند بدن را که ممکن است در هضم سالم تداخل داشته باشند، برای بدن آسان می کند.

نه تنها خیار از کمبود آب بدن که یک عامل اصلی برای حرکات بد روده است، مراقبت می کند بلکه حاوی مقدار زیادی فیبر است که می تواند دفعات حرکات روده شما را افزایش دهد و رشد باکتری های خوب روده را نیز تقویت کند، همچنین سطح منیزیم و پتاسیم موجود در این میوه به از بین بردن مشکلاتی مانند احتباس آب، نفخ و بیماری های روده کمک می کند.

خیار سطح کلسترول را تنظیم می کند
دلیل دیگر مصرف خیار به طور منظم سطح سالم پکتین آن است، نوعی فیبر محلول طبیعی است که به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند، سموم را از بین می برد و قلب را سالم نگه می دارد، همچنین کارشناسان بر این باورند خیار همچنین می تواند کلسترول، سطح تری گلیسیرید را کاهش داده و حتی تا حدی شعله ور شدن قند خون را کنترل کند. به علاوه، مصرف خیار بیشتر می تواند سطح ROC و ROS (مواد مخرب سلول را که در افراد هنگام افزایش سطح قند خون ایجاد می شود) را تنظیم کند.

بهترین راه ها برای مصرف خیار چیست؟ آیا عوارض جانبی دارد؟
اضافه کردن خیار به برنامه غذایی با روش های بسیار آسان میسر می شود تا بتوانید از مزایای سلامتی آن بهره مند شوید. به غیر از استفاده در سالادها خیار را می توان به اسموتی ها و شیک ها اضافه کرد. خیار به شکل نوشیدنی های سم زدایی نیز مصرف می شود. ترشی تخمیر شده بسیار مناسب برای بدن شما نیز از خیار ساخته می شود.

از آنجا که این میوه یک گزینه کم کالری است می توان آن را به عنوان میان وعده به صورت کریپس یا چیپس خیار، استفاده با هوموس، بستنی و حتی در سوپ ها استفاده کرد.

با این حال، فقط مراقب باشید شب ها خیلی زیاد خیار نخورید زیرا از آنجا که حاوی مقدار زیادی آب است می تواند با ایجاد نفخ شکم خواب شما را مختل کند. اگر معده حساسی دارید، احتیاط کنید زیرا مصرف زیاد خیار باعث ناراحتی روده و سوءهاضمه می شود. مصرف آن به مقدار متوسط در کنار سایر میوه ها و سبزی ها بهترین راه برای حفظ رژیم غذایی سالم است.

الو دکتر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین