کد خبر: ۱۰۰۰۱۰
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۶
داریوش قنبری در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب؛

در اثر تخریبی پارازیت ها تردیدی نیست

با عوارض پارازیت هم سیاسی برخورد می‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس سیاسی: داریوش قنبری درگفت‌و گو با خبرنگار آفتاب درباره پارازیت‌ها و اثرات مخرب آن بر شهروندان گفت: درخصوص آثار منفی پخش پارازیت حرف و حدیث‌های زیادی دركشور مطرح است. 

وی ادامه داد: در مقابل عده‌ای كه معتقدند پارازیت‌ها مخرب هستند افراد دیگری نیز اظهار نظر كرده‌اند و بر بی‌تاثیر بودن آن تاكید كرده‌اند. اما آن‌چه نمی‌توان درآن تردید داشت این است كه این امواج مطمئنا بر جسم مردم تاثیر نامطلوب دارد و شاید سال‌ها بعد اثرات آن در نسل‌های بعد مشخص شود هرچند كه هم اكنون نیز مراجعات مشابهی به بیمارستان‌ها می‌شود كه علت و زمینه تغییرات این حالات جسمی مشخص نیست. 

عضو فراكسیون خط امام(ره) تصریح كرد: معتقدم در شرایط كنونی نیازی به ارسال پارازیت نیست زیرا با توجه به ابزارهای متنوع اطلاع رسانی نمی‌توان چیزی را كتمان كرد افكار اندیشه‌ها و اخبار به سرعت باد درهمه جا منتشر می‌شود و مانعی نمی‌تواند مقابل آن قرار بگیرد. 

قنبری گفت: بهتراست استفاده از پارازیت‌ها كنار گذاشته شود باید به این موضوع واقف بود كه درجهان امروز نمی‌توان جلوی نشر اطلاعات را گرفت. اگر قصد مبارزه با برخی اطلاعات و اخبار وجود دارد باید این مبارزه از سنخ همان اخبار و اطلاعات باشد باید با اطلاعاتی از همان نوع به جنگ آن‌ها رفت. 

نماینده ایلام با تاكید براین‌كه مجلس باید ازابزارهای نظارتی خود استفاده كند گفت: چندی پیش كمیسیون بهداشت مجلس بررسی‌هایی درباره انتشار پارازیت انجام داد كه گویا كارهای تخصصی نیز جنبه سیاسی می‌گیرد و با آن برخورد سیاسی می‌شود كه هنوز نتیجه‌ای از این بررسی اعلام نشده است. 

تا کنون مجلس در باره پی‌آمدهای ارسال پارازیت یعنی میزان تاثیرگذاری بر سقط جنین و یا ناباروری زنان و مردان مصوبه‌ای دال بر تحقیق و تفحص در این زمینه نداشته است. این در حالی است که با انتشار اخباری در این باره از مراجع رسمی خبری، شایعه‌های زیادی نیز در سطح جامعه منتشر شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین