کد خبر: ۱۰۰۱۴۹
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۰

جعفر پناهی آزاد شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جعفر پناهی کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان که به دستور بازپرس و تایید دادستان عمومی و انقلاب تهران با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد. 

این كارگردان سینما با تودیع 200 میلیون تومان وثیقه روز سه‌شنبه از زندان اوین آزاد شد. 

همچنین در پی تكمیل تحقیقات، پرونده اتهامی متهم وی با صدور كیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال خواهد شد. 

بازداشت آقای پناهی در اسفندماه گذشته موجی از اعتراض‌های داخلی و بین‌المللی را به همراه داشت. 

جعفر پناهى، کارگردان و فیلمساز کشورمان، روز سه‌شنبه، 28اردیبهشت، در زندان اوین با انتشار نامه‌اى اعلام کرده بود که از دو روز پیشتر دست به اعتصاب غذا زده و تا زمان برآورده شدن خواسته‌هایش به این کار ادامه خواهد داد.

آقاى پناهى در نامه خود، خواسته‌هاى خود را به این شرح عنوان کرده بود: «تماس و دیدار با خانواده‌ام و اطمینان کامل از سلامت آنها، حق داشتن وکیل بعد از ۷۷ روز و مشورت با او، و آزادى بدون قید و شرط تا تشکیل دادگاه و صدور حکم قطعى». 

 آقای پناهی از دهم اسفندماه سال ۸۸ در زندان به سر می‌برد و بازداشت وی موجی از اعتراض‌های داخلی و خارجی را به‌ویژه در میان شخصیت‌های فرهنگی و هنری برانگیخت که تا دو روز پیش از آزادی او نیز ادامه داشت. 

ستارگان هالیوود خواستار آزادی جعفر پناهی شده بودند.

عباس کیارستمی، دیگر فیلمساز سرشناس کشورمان، هنگام حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی در جشنواره سینمایی کن، نسبت به بازداشت وی اعتراض کرده بود.

جعفر پناهى امسال یکی از داوران بخش مسابقه جشنواره کن بود و با وجود زندانى بودن وى در ایران، ژیل ژاکوب، مدیر جشنواره فیلم کن، در زمان معرفى اعضاى هیأت داوران، نام وى را به عنوان یکى از داوران اعلام کرد و در مراسم افتتاح جشنواره تا پایان آن نیز یک صندلى خالى براى وى در نظر گرفته شد. 

جعفر پناهی اسفندماه سال گذشته در منزل شخصی خود به‌همراه اعضای خانواده و مهمانان وی که اکثرا هنرمند بودند، بازداشت شد. 

مدتی بعد همه افراد بازداشت شده به‌جز جعفر پناهی آزاد شدند.

همچنین دادستان تهران مدتی بعد از بازداشت جعفر پناهی در مورد علت بازداشت وی گفته بود که آقای پناهی به‌خاطر مسائل سیاسی بازداشت نشده است.

دادستان تهران اعلام کرده بود که جعفر پناهی به دلیل مسال امنیتی بازداشت شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین