کد خبر: ۱۰۰۲۵۸
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۶

قیمت ماده مخدر شیشه 85 درصد ارزان‌تر شده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ مجید ابهری استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران با اعلام اینکه قیمت ماده مخدر شیشه از هر کیلو 120 میلیون تومان به حدود 10 میلیون تومان کاهش یافته است، گفت: به علت گرانی ماده روان‌گردان شیشه در کشورهای جنوب شرقی آسیا برخی اقدام به حمل آن از ایران به این کشورها می کنند که این مسأله موجب اهانت به مسافران ایرانی در فرودگاه‌های این کشورها شده است.

وی با طرح این سئوال که چرا قیمت ماده مخدر شیشه از سال گذشته تاکنون 85 درصد ارزان‌تر شده ادامه داد: با توجه به گسترش تولید و مصرف مواد روان‌گردان مخدر مانند شیشه و کراک، ناتو فرهنگی از طریق مافیای مواد مخدر اقدام به تولید گسترده شیشه در کشور کرده و قصد دارد با هجوم به جوانان اهداف شوم خود را اجرا کند.

این آسیب‌شناس تصریح کرد: متاسفانه به علت نقض و ضعف قوانین مجازات تولید و عرضه شیشه، قاچاقچیان و تولیدکنندگان این ماده به مجازات اصلی خود نمی‌رسند و از این رو هر روز بر تعداد آنها و مصرف کنندگان این ماده خانمان‌برانداز افزوده می‌شود.

وی گفت: طبق آمار نیروی انتظامی هر روز 46 نفر در ارتباط با شیشه دستگیر می‌شوند. سال گذشته قیمت شیشه هر کیلو 120 میلیون تومان بود که در حال حاضر به حدود 10 میلیون کاهش یافته است.

ابهری با بیان این که ماده مخدر کراک و شیشه را در فضای 6 متری آشپزخانه نیز می‌توان تولید کرد، افزود: روند افزایش تولید و مصرف شیشه به حدی است که در سال 86، 42 کیلوگرم شیشه، در سال 87، 265 کیلوگرم در سال 88، 951 کیلوگرم و در 45 روز اول امسال 251 کیلوگرم شیشه توسط ماموران نیروی انتظامی کشف شده است.

به گفته وی، تشدید مجازات تولید کننده ها و مصرف کننده‌ها، اطلاع‌رسانی و آموزش خانواده‌ها و جوانان به‌ویژه از طریق صدا و سیما اصلی‌ترین اهرم‌های مبارزه با گسترش این ماده کشنده است.

این استاد دانشگاه گفت: توهم، اشتباهات مغری در تفکر، تصورات ذهنی غلط در شناسایی افراد، بالا رفتن ضربان قلب، افزایش فشاهای مغری و خطر سکته‌های قلبی و مغزی در کنار بیماریهای روانی مانند بدگمانی شک و قتل‌های مربوط به این گونه آسیب‌های روحی اصلی‌ترین عوارض استفاده از ماده مخدر شیشه است و ترویج استفاده برای لاغری و یا تمرکز، تبلیغاتی غلط از سوی دشمنان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین