کد خبر: ۱۰۰۲۶۲
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۲

دادگاه رسیدگی به اتهامات عبدالمالک ریگی برگزار شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ جلسه رسیدگی به اتهامات عبدالمالک ریگی رئیس گروه تروریستی شرق کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، در این جلسه دادگاه که با حضور متهم، وکیل وی و نماینده مدعی العموم تشکیل شد، کیفرخواست صادره علیه متهم به اتهام «محاربه و افساد فی الارض» توسط نماینده دادستان قرائت شد.

معاون دادستان تهران به‌عنوان نماینده مدعی العموم در کیفرخواست صادره با اشاره به 79 مورد جنایات متهم عبدالمالک ریگی و گروه وی به‌خصوص در به شهادت رساندن دهها تن از مردم بی‌گناه، از دادگاه برای متهم ریگی تقاضای اشد مجازات کرد.

این گزارش حاکی است در جلسه دادگاه که در دو نوبت صبح و بعدازظهر تشکیل شد، شکات و خانواده‌های شهدای اقدامات تروریستی گروه مذکور نیز حضور داشتند که با قرار گرفتن در جایگاه، ضمن اعلام شکایت خود، به بازگویی روند شهادت بستگانشان پرداختند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران؛ در پی قرائت کیفرخواست مدعی العموم و اظهارات شکات، متهم به دفاع از خود پرداخت و ضمن قبول اتهام و جنایات ارتکابی، اقدامات خود را اشتباه خواند و تاکید کرد جنایاتش با موازین اسلامی و انسانی در تضاد بوده است و در ادامه از عوامل گروه خود نیز خواست که اشتباهات او را تکرار نکنند. وی هم‌چنین خواستار بخشش از سوی شکات پرونده شد.

در ادامه جلسه دادگاه، وکیل متهم نیز به دفاع از موکل خود پرداخت و اعلام کرد لایحه دفاعیه خود را متعاقبا به دادگاه ارایه خواهد کرد.

با توجه به اهمیت پرونده و اتهامات عبدالمالک ریگی، پیشتر رسیدگی به اتهامات نامبرده به دستور رییس قوه قضائیه و موافقت دیوان عالی کشور به دادسرا و دادگاه‌های تهران احاله شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین