کد خبر: ۱۰۰۳۴۲
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۷

تنها درمان‌گاه پلدختر در استان لرستان تعطیل شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی‌که سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان وعده کرده بود که تا پایان اردیبهشت ماه بیمارستان 64 تخت‌خوابی پلدختر تجهیز و به بهره برداری برسد که این روزها خبر تعطیلی تنها درمانگاه شهرستان پلدختر به منظور "انتقال تجهیزات آن به بیمارستان جدید!" موج اعتراضات شهروندان پلدختری را به همراه داشته است.

بیمارستان موسوم به 25 تخت‌خوابی پلدختر که چندین سال است در مرکز شهر مشکلات مردم را تا حدودی رفع می‌کرد هم اکنون به دلیل آنچه آماده شدن بیمارستان 64 تختخوابی عنوان شده است تعطیل و امکانات و وسایل آن به این بیمارستان انتقال داده شده است که این امر موجب ارائه اعتراضات مردم و مسئولان در قالب طوماری به امام جمعه این شهرستان شده است.

امام جمعه شهرستان پلدختر نیز روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با توجه به اعتراضات مردمی در زمینه تعطیلی بیمارستان امام خمینی پلدختر اظهار داشت: یکی از مطالبات مردم شهرستان پلدختر راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسیدن بیمارستان 64 تخت‌خوابی است که متاسفانه با گذشت حدود 25 سال هنوز این امر محقق نشده است.

وی خاطر نشان کرد: بنا نیست که ما به جای ساخت یک بیمارستان جدید، بیمارستان دیگری را تعطیل و امکانات و وسایل آن را منتقل کنیم.

امام جمعه پلدختر از مسئولان خواستار رسیدگی به موضوع و رفع این مشکل شد و بیان داشت: بیمارستان امام خمینی (ره) در مرکز شهر و دردسترس مردم قرار داشت ولی بیمارستان 64 تخت‌خوابی که هنوز به بهره برداری نرسیده خارج از شهر و در منطقه کوی بسیجیان واقع شده است که این امر موجب شده در هنگام شب و برای کارهای جزئی بیماران هزینه ایاب و ذهاب پرداخت کنند.


در حالیکه مردم شهرستان پلدختر سالهاست در انتظار افتتاح بیمارستان پلدختر به سر می‌برند رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان در همایش سلامت در شهرستان پلدختر عنوان کرد: بیمارستان 64 تخت‌خوابی شهرستان پلدختر اردیبهشت ماه سالجاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

این سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی در حالی مطرح می‌شد که پیش از آن وزیر مسکن و شهرسازی در سخنانی که در جمع خبرنگاران شهرستان پلدختر عنوان کرد تاریخ بهره‌برداری از این بیمارستان را اواخر فروردین ماه سال‌جاری عنوان کرد.

این در حالی است که شهرستان پلدختر به عنوان یکی از پر‌ترددترین شهرستان‌های کشور در مسیر ترانزیت شمال به جنوب همواره شاهد تصادفات جاده‌ای بسیاری بوده است که مصدومان آن به بیمارستان‌های شهرهای هم‌جوار انتقال یافته اند که این امر زمینه صدمات جبران‌ناپذیری را فراهم کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین