کد خبر: ۱۰۰۳۵۰
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۳

دبیر ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال امام: اجازه ندهیم فضای عطراگین به کدورت‌ها و مراسم دیگری تبدیل شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدعلی انصاری دبیر ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت: اجازه ندهیم فضای عطراگین مراسم سالگرد به کدورت‌ها تبدیل شود. 

محمدعلی انصاری در نشست هماهنگی مراسم بیست و یکمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی که با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی پیش از ظهر امروز در تالار پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد با بیان اینکه ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام سه کمیته اصلی دارد گفت: یکی کمیته امنیت و ترافیک مراسم است که مسوولیت آن با وزارت کشور است دوم کمیته اجرایی است که دربر گیرنده مسائل اجرایی است که همه ساله دستگاه‌های اجرایی کشور خصوصا با مسوولیت نماینده ویژه رئیس‌جمهور یعنی آقای نجار اجراییات مراسم به این کمیته محول شده است. 

وی ادامه داد: کمیته سوم کمیته فرهنگی مراسم است که در ستاد مستقر است. 

انصاری با تاکید بر اینکه در سایه تمرکز این کمیته‌ها تکالیف کاری مشخص شده است گفت: ضرورتی ندارد که دستگاه‌های مختلف کمیته‌های متناظر تشکیل دهند. 

دبیر ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی در خصوص محدوده مشخص شده برای مراسم نماز جمعه در 14 خرداد گفت: محدوده مراسم را نباید بیش از محدوده پارکینگ شمالی و حرم ببینیم و اگر بخواهیم این محدوده را به روگذر بهشت‌زهرا و پارکینگ‌ها سرایت دهیم هم آن جمعیتی که مدنظر آقایان است محقق نمی‌شود و هم در برنامه اخلال ایجاد می‌شود. 

وی در واکنش به پیشنهاد برخی اعضای حاضر در جلسه که ساعت ورود زائرین به پارکینگ‌های حرم 3 صبح اعلام کرده بود گفت: توصیه می‌کنم تا زمان نماز صبح هیچ کاروانی به پارکینگ‌های حرم وارد نشوند چراکه امکان ساماندهی وجود ندارد و مسائل امنیتی نیز ممکن است مشکل‌ساز شود و ما پیشنهاد می‌کنیم از ساعت 4 صبح امکان حضور زائران فراهم شود تا امکان ساماندهی آنها ایجاد گردد. 

انصاری تاکید کرد: سقف برنامه‌ها باید برای پذیرایی از 2 میلیون زائر باشد لذا بیش از این نباید به دنبال امکانات باشیم و دغدغه داشته باشیم و ما تقبل کرده‌ایم که برای 1.5میلیون جمعیت جیره غذایی تهیه کنیم. 

وی ادامه داد: اگر استانداران ما پذیرفته‌اند که کاروان‌های استانی را از مبدا تا مقصد همراهی‌کنند و عهده‌دار پذیرایی آنها باشند سقف نیاز ما به جیره غذایی زائران 2 میلیون نفر است. 

دبیر ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی در خصوص تامین آب آشامیدنی زائران نیز گفت: اگر به این تصمیم برسیم که 2 میلیون جمعیت زائر داریم دیگر نیازی به تامین 3 میلیون بشکه آب نیست. یک میلیون بطری آب از سوی ستاد تهیه می‌شود، یک میلیون نیز شهرداری تقبل کرده است و هلال احمر نیز مابقی آن را تامین خواهد کرد. 

انصاری با اشاره به مسأله حمل و نقل زوار توسط اتوبوس نیز گفت: استان تهران نیازمند انتقال زائرین به وسیله اتوبوس است و هر مقدار که وزارت راه بتواند کمک کند کار سهل‌تر خواهد شد. 

انصاری با بیان اینکه زمان آغاز مراسم 10:30 صبح است گفت: اعلام برنامه با ماست و اینکه چه برنامه‌هایی در حرم در روز 14 خرداد باشد یا خیر برعهده ماست و وقتی می‌گوییم که ما مراسم رسمی نداریم فرقی بین دعای کمیل و دعای ندبه وجود ندارد اما اینکه جمعیتی در کنار حرم خود مراسمی داشته باشند اشکالی ندارد. 

دبیر ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت: مراسم امسال امام مراسم وحدت است و تمام تلاش ما ابلاغ شعار وحدت حول محور امام و ولایت است و اطمینان دارم در این مراسم اتفاق خاصی نمی‌افتد. 

وی در عین حال خطاب به رسانه‌ها گفت: متاسفانه برخی رسانه‌ها با فضاسازی‌ای که بر روی یک مسأله جزئی قرار می‌دهند تلاش دارند فضای مراسم را تحت تاثیر قرار دهند. 

انصاری در بیان این گفته خود تصریح کرد: مثلا قضیه برنامه برج میلاد که شهرداری گفته بود به مناسبت میلاد حضرت فاطمه و امام مراسمی برگزار می‌کند که در راستای استقبال از 14 خرداد بود که یک دفعه شاهد بودیم در سطح برخی رسانه‌ها مطرح شد که قرار است خبر خاصی در این نشست اتفاق بیافتد که من خواهش می‌کنم دوستان فقط به فکر حفظ وحدت باشند و اگر بنا باشد هر مراسمی که برای استقبال از 14 خرداد باشد این‌گونه مانع‌تراشی شود دیگر مراسمی باقی نمی‌ماند. 

وی تاکید کرد: باید مواظب برخی القائات باشیم و اجازه ندهیم که این فضای عطراگین به کدورت‌ها و مراسم دیگری تبدیل شود. 

انصاری با اشاهر به یکی از حضار مبنی بر دیدار ستاد برگزاری مراسم ارتحال امام با مقام معظم رهبری گفت: این درخواست را ما از یک ماه قبل خدمت آقای وحید داده‌ایم و امروز نیز از آقای خلقی نماینده دفتر مقام معظم رهبری درخواست داریم این تقاضای ما را ابلاغ کند. 

وی در پایان گفت: آغاز برنامه ساعت 10:30 صبح و با سخنرانی رئیس‌جمهور و سخنرانی سیدحسن خمینی ادامه پیدا می‌کند و بعد از آن برای استماع سخنان مقام معظم رهبری آماده می‌شویم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین