کد خبر: ۱۰۰۴۰
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۸۴ - ۱۱:۲۱

خانه خدا، ديوار چين و اهرام مصر در ايران

آفتاب‌‌نیوز : ماكت خانه‌ي خدا، ديوار چين و اهرام ثلاثه مصر در مقياس يك سوم، در پارك جهاني منطقه نمونه گردشگري جوارم ساخته مي‌شوند.
قرار است در اين پارك كه از پارك جهاني چين الگو‌برداري شده است، مهمترين آثار تاريخي و فرهنگي كشورهاي جهان با مقياس يك سوم در مساحتي در حدود 37 هكتار در آن ساخته ‌شوند.
«رضا اسماعيل‌زاده»، مدير عامل شركت سرمايه‌گذاري كوثر سوادكوه كه تجهيز اين منطقه را به عهده دارد مي‌گويد: «براي ساخت خانه‌ي خدا در اين مجموعه از مقام معظم رهبري استفتاء گرفته‌ايم.»
مساحت اين منطقه، 432 هكتار است و در آن، 600 ويلا و يك هتل 5 ستاره ساخته مي‌شود. تله‌كابيني به طول دو كيلومتر هم در آن ساخته مي‌شود كه گردشكران را از ارتفاع 350 متري به ارتفاع 850 متري مي‌برد.
يكي از مهمترين مشخصات منطقه نمونه گردشگري جوارم جنگلي بودن آن است. اين منطقه در كنار جاده فيروزكوه به قائم‌شهر، بين شهرهاي زيرآب و شيرگاه قرار دارد.
پاركينگي با گنجايش 3 هزار دستگاه اتومبيل در نزديكي ايستگاه تله‌كابين ساخته مي‌شود و ورود وسايل نقليه به داخل منطقه ممنوع است و حمل‌و‌نقل و جابه‌جايي گردشگران را اتومبيل‌هاي منطقه به عهده دارند.
به گفته «اسماعيل‌زاده»، مشاوران طرح، كه اغلب آنها از مهندسان محلي هستند، عقيده داشتند كه براي حفظ منطقه بايد برخي محدوديت‌ها را اعمال كرد و اجازه نداد كه مردم برخي از كارها را در منطقه انجام دهند. مثلا خانواده‌ها منقل براي كباب كردن با خود نياورند.
اما خود او با اين نظر مخالف بود. به همين دليل در نهايت تصميم گرفتند تا منطقه را به گونه‌اي تقسيم‌بندي كنند كه هر خانواده با توجه به توان مالي خود بتواند از امكانات استفاده كند.
به همين دليل براي امكانات مختلف منطقه وروديه‌هايي را در نظر گرفته‌اند. مثلا وروديه پارك جهان براي هر نفر 6 هزار تومان است.
در اين منطقه پارك آبي، شهربازي، فرهنگسرا، كتابخانه، موزه مردم‌شناسي و كافي‌نت هم ايجاد مي‌شود.
براي «جوارم» سه ورودي طراحي شده است و پيش‌بيني مي‌شود كه بتواند پذيراي 8 هزار نفر در يك روز باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین