کد خبر: ۱۰۰۵۰۶
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۲

بررسی ممنوعیت هرزه‌نگاری در تلفن همراه و اینترنت در آفریقای جنوبی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش سرویس رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معاون وزارت كشور آفریقای جنوبی از كمیسیون اصلاحات قانون این كشور درباره امكان تغییر در قانون پرسش كرده و هم‌چنین مذاكراتی را با گروه عدالت برای آفریقای جنوبی ( JASA) داشته كه گروه مذكور نیز لایحه پیشنهادی خود را در مورد این مساله نوشته است.

گروه JASA پیشنهاد كرده كه این ممنوعیت شامل تلویزیون، تلفن‌های همراه و هم‌چنین اینترنت شده و به شكل فیلترهای ایجاد شده توسط فراهم‌كنندگان خدمات اینترنتی به‌كار گرفته شود. كشورهایی مانند استرالیا و چین در حال حاضر فیلترهایی را برای مسدود كردن برخی از وب سایت‌ها به كار گرفته‌اند.

اما كارشناسان امنیت اینترنت با این ایده به‌عنوان دیوانگی مخالفت كردند. به گفته گراهام كلولی، مشاور فن‌آوری ارشد شركت سوفوس، تلاش‌های پیشین كشورهای دیگر برای ممنوعیت هرزه‌نگاری موفقیت‌آمیز نبوده است.

محتوای مستهجن موضوع یك مجادله در حال ادامه در آفریقای جنوبی بوده است. هنگامی كه یك كانال تلویزیونی زمینی به نام ETV در سال 2002، نیمه شب‌ها به پخش محتوای مستهجن اقدام كرد، جنجال تمام عیاری را به راه انداخت و در سال 2010 پیشنهاد یك شبكه ماهواره‌یی برای پخش 24 ساعته هرزه‌نگاری پس از به راه افتادن سیل شكایات مسكوت ماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین