کد خبر: ۱۰۰۶۴۹
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۴

وزیر علوم: اگر کسی در مسیر خواسته‌های راهپیمایان ۹ دی نباشد، در دانشگاه جایی ندارد

عده‌ای می‌خواستند کاری کنند که حاکمیت نقشی در دانشگاه نداشته باشد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کامران دانشجو در جمع رؤسای دانشکده‌ها و اساتید دانشگاه ایلام به تشریح اهمیت جایگاه دانشگاه در کشور پرداخت و اظهار داشت: دانشگاه محل تربیت و تعلیم نسل آینده کشور است و حداقل ۹۰ تا ۹۵ درصد کادر مدیریتی آینده کشور در همین دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند.

وی افزود: دانشگاه تنها متعلق به ما و اعضای هیأت علمی نیست، بنابراین باید فعالیت دانشگاه‌ها در مسیر خواسته‌های همان ۷۰ میلیون ایرانی باشد که مسیر خود را در ۹ دی و ۲۲ بهمن نشان دادند.

دانشجو همچنین گفت: عده‌ای می‌خواستند کاری کنند که حاکمیت نقشی در دانشگاه نداشته باشد اما مردم در ۹ دی و ۲۲ بهمن اعلام کردند که در دانشگاهی که باید برای نظام کادرسازی کند، نباید از مسیر مورد نظر مردم خارج شود و دانشگاه باید در آن اعمال حاکمیت کند چرا که اعمال حاکمیت در دانشگاه سبب می‌شود تا دانشگاه در مسیر جمهوری اسلامی،‌ اخلاقی دینی و اسلامی و خواسته‌های مردم قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ نظامی با جهان‌بینی توحیدی نمی‌تواند دانشگاه و دانشگاهیانی بدون این جهان‌بینی داشته باشد، خاطرنشان کرد: حاصل حاکمیت جهان‌بینی توحیدی، پویایی دانشگاه خواهد بود و ‌هر فردی که دانشگاه را به سمت یک جناح یا یک فرد از یک جناح یا یک حزب سیاسی سوق دهد بداند که خواسته یا ناخواسته و غافل یا جاهل خیانت می‌کند.

دانشجو با تاکید بر اینکه دانشگاه محل بازی‌های سیاسی نیست، افزود: دانشگاه محل علم و ایمان است و فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیز باید در آن جاری باشد اما شأن دانشگاه تبدیل شدن به پیاده نظام افراد خاص نیست بلکه خدمت‌گزاری به مردم است.

وزیر علوم با بیان اینکه در هر فعالیت علمی، فرهنگی و سیاسی و اجتماعی باید مرز بین خود و دشمن را شفاف کنیم، گفت: اگر این شفافیت در دانشگاه ایجاد شود، دشمن نمی‌تواند طمع کند و به همین دلیل باید بدانیم اگر روزی دشمن برای انجام کاری ما را تشویق کرد حتما به خطا رفته‌ایم.

دانشجو در خصوص حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: در فتنه اخیر دانشگاهیان همانند دوران دفاع مقدس که دشمن در کشور طمع کرده بود، یک بار دیگر علی رغم برخی اختلاف نظرات، ولایتمداری خود را اثبات کرده و در دهان دشمن و فتنه زدند.

وی گفت: در حوزه دانشگاه اسلامی، پوشش یکی از مظاهر خواهد بود، هر کسی که حجاب اسلامی مورد نظر ما را نداشته باشد، یکی از لایه‌های پنهان فتنه نیست، بلکه برخی اطلاعات کاملی در خصوص فواید پوشش اسلامی ندارد که باید آنها را مطلع کرد.

دانشجو با بیان اینکه دانشگاه محل فعالیت علمی است، یادآور شد: در حوادث بعد از انتخابات برخی در دام دشمن افتادند که حساب آنها از دانشگاهیانی که مورد اعتماد مردم هستند،‌جدا است، دانشگاهیان هرگز اجازه نمی‌دهند که دشمن یک بار دیگر به کشور طمع کند و خود در مقابل دشمنان می‌ایستند.

گفتنی است پیش از این نیز وزیر علوم اعلام کرده بود که برای استخدام اعضای هیأت علمی و بورسیه کردن دانشجویان، دو شرط اعتقاد به نظام اسلامی و ولایت فقیه التزام عملی دارد. 

همچنین در طی چند سال اخیر بسیاری از فعالان دانشجوی با احکام مختلف انضباطی از تحصیل محروم شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۵
0
0
دموکراسی ؟ آقای وزیر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین