پایگاه خبری آفتاب
۰۶ /تير /۱۴۰۵
Saturday 27 June 2026
کد خبر:۱۰۰۷
۱۲:۳۴
۱۳۸۳/۱۱/۱۳

پادشاه نپال، دولت را منحل اعلام كرد

۱۲:۳۴
۱۳۸۳/۱۱/۱۳
به گزارش آفتاب نیوز،

وي افزود: «يك كابينه جديد به رهبري من مي‌تواند صلح و دموكراسي را در كشور در سه سال آينده حفظ كند.»

پادشاه نپال، دولت را به عدم توانايي در برگزاري انتخابات پارلماني و نيز ناتواني در حفظ آرامش و ثبات در كشور متهم مي‌كند. وي در عين حال، در كشور حالت فوق‌العاده اعلام كرده است. خودروهاي نظامي در خيابان‌هاي كاتماندو پايتخت نپال به گشت‌زني مشغولند و خطوط تلفني اين شهر نيز مسدود شده‌ است.
شربهادر دوبا نخست‌وزير مخلوع نپال، ماه ژوئن گذشته و حدود دوسال پس از اخراج از اين پست توسط پادشاه به قدرت بازگشته بود. پادشاه نپال، پيشتر او را متهم به عدم مقابله با شورش طولاني‌مدت مائوئيست‌ها عليه سلطنت نپال مي‌كرد.

مائوئيست‌ها كه مي‌خواهند يك جمهوري كمونيستي را جايگزين سلطنت كنند، به پيشنهاد نخست‌وزير براي انجام مذاكره تا تاريخ 13 ژانويه پاسخ مثبت نداده بودند.

گزارش خطا
برچسب‌ها:
نپال پادشاه نپال
ارسال پیام
captcha