کد خبر: ۱۰۰۷۲۸
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۲

روزانه 12 میلیارد تومان صرف خرید مواد مخدر در کشور می‌شود

میانگین زمان دسترسی به مواد مخدر در کشور 20 دقیقه است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: نتیجه یک تحقیق نشان می‌دهد متوسط زمان دسترسی به مواد مخدر در کشور 20 دقیقه است.

مجید ابهری افزود: مرزهای گسترده ایران با کشور همسایه افغانستان و ترانزیت یک سوم مواد مخدر تولید شده در این کشور از طریق کشور ما به سایر نقاط دنیا سبب شده مواد مخدر صنعتی به عنوان اصلی‌ترین حربه ناتوی فرهنگی برای تضعیف کشور، انقلاب و تهاجم علیه جوانان به کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: بر اساس آماری که به تازگی از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام شده روزانه 12 میلیارد تومان صرف خرید مواد مخدر در کشور می‌شود که این به معنی سالانه نزدیک به 4 هزار میلیارد تومان گردش مالی مافیایی مواد مخدر در کشور است که با ارز 900 تومان تقریبا معادل 4.4 هزار میلیارد دلار می‌شود.

این آسیب‌شناس تصریح کرد: بنابراین ناتو فرهنگی همراه با شبکه پیچیده تولید و پخش مواد مخدر با چنین درآمدی قصد دارد تولید روانگردانهای صنعتی مثل شیشه و کراک را گسترش داده و درآمد خویش را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه نتایج تحقیقات مرکز مطالعات استراتژیک آریا نشان می‌دهد متوسط زمان دسترسی به مواد مخدر در کشور20 دقیقه است، تاکید کرد: لازم است آموزش‌های نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها با تشدید قوانین مبارزه با تولید کنندگان و فروشندگان صنعتی بیشتر شود تا اجازه ندهیم این زالوها به جان فرزندان این مرز و بوم بیفتند.

ابهری در ادامه یادآور شد: تبدیل این پول‌های کثیف و شستشوی آنها خود حکایت دیگری است که عزم ملی و مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان و فروشندگان شیشه و کراک را که با تبلیغات کذب تحت عنوان لاغری، تمرکز ذهنی، پرورش اندام و ... سعی در جذب جوانان به این مواد دارند بیش از پیش ضروری می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین