کد خبر: ۱۰۰۷۹۳
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۱

بیش از 150 تیم سیار شناسایی پاتوق‌های مخفی معتادان فعال هستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ مدیر کل دفتر امور پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر بیش از 150 تیم سیار با شناسایی پاتوق‌های مخفی معتادان موجود در کشور، آنها را تشویق به حضور در مراکز ترک اعتیاد می‌کنند. 

فرهاد اقطار، در مورد اقدامات مربوط به تیم‌های سیار بهزیستی تاکید کرد: معتادان بهبود یافته در مراکز بهزیستی به وسیله موتورسیکلت، پاتوق و جمع‌های مخفی معتادان را شناسایی کرده و در ابتدا اعتماد معتادان را جلب می‌کند. 

وی ادامه داد: تیم‌های سیار پاتوق‌ها را پراکنده و نمی‌‌سوزاند چرا که سوزاندن پاتوق‌‌ها کار بسیار خطرناکی است و اگر نیروی انتظامی بعد از شناسایی پاتوق، آن‌را تعطیل کند،‌ معتادان را پخش کرده و خطر آنها بیشترمی شود. 

مدیر کل امور پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آلودگی بیش از حد برخی پاتوق ها یاد آور شد: تیم سیار با جلب اعتماد پاتوق‌ها، لوازم یک بار مصرف در اختیارشان قرار داده و با جمع‌آوری سرنگ‌های آلوده ،به معتادان آموزش‌های مربوط به شیوه تزریق صحیح و ... را به آنها ارائه می‌دهد. 

اقطار با بیان اینکه در حال حاضر 96 DIC (مرکز گذری ترک اعتیاد)، مرکز گذری ترک اعتیاد، درکشور وجود دارد تصریح کرد: تیم‌های سیار به دنبال اقدامات فوق، معتادان را به مرکز DIC دعوت کرده و در این مرکز با دریافت وعده‌های غذایی گرم، حمام و آموزش‌های لازم تحت مراقبت پزشک و پرستاران قرار می‌گیرند. 

وی افزود: معتادان تزریقی در مراکز DIC (مراکز گذری ترک اعتیاد) به شیوه مصرف خوراکی سوق داده می‌شوند و با پذیرش فرد، وارد مرحله (نگه دارنده MMT) و پس از آن وارد مرحله درمان می‌شوند. 

مدیر کل دفتر امور پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مراکز DIC باید از نظر وسایل و امکانات اولیه ،سرنگ،کاندوم و... حمایت شوند تاکید کرد: اگر استانی در کشور آماده برپایی DIC و یا استقرار تیم‌های سیار باشند، بهزیستی هزینه آنها را پرداخت می‌کند. 

به گفته اقطار در حال حاضر ظرفیت DIC در برخی از استان‌های کشور پر نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین