کد خبر: ۱۰۰۹۵۶
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۸
دكتر حسن روحاني:

حرمت شكني باب شود، دامن همه حتي طراحان را هم مي گيرد

اگر انقلابيون حقيقي ساكت بمانند، نوبت به خود امام هم مي‏رسد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبرگزاري مهر مسئله هتك حرمت خانواده امام را در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) با آقاي دكتر روحاني، نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان و عضو مجمع تشخيص مطرح كرده است كه شرح آن را در زير مي خوانيم؛
 
س: جناب آقاي دكتر روحاني! نظر خود را در خصوص حضور ميليوني مردم در مراسم سالگرد امام راحل و نماز جمعه اخير بفرماييد. 

ج: اين حضور سرمايه بسيار بزرگي است كه مردم پس از گذشت 31 سال، هنوز هم به شكل ميليوني در صحنه حاضرند و خط امام و منش امام را پاس مي‌دارند و ياد و خاطره آن عزير را با تبعيت از مقام معظم رهبري (مد ظله) با حضور بي‌نظير خود گرامي مي‌دارند. اين موضوع كمي نيست، دنيا فهميد كه راه امام و خط امام و منش امام هنوز مورد تأييد قاطبة مردم بزرگ ايران است. در عين حال مسئولان نظام بايد قدردان اين حضور مردم در تمامي صحنه‌ها باشند و به مردمي كه در تمامي صحنه‌هاي انقلاب حضوري فداكارانه داشته‌اند و دارند، خداي ناكرده نگاهي ابزاري نداشته باشند. 

س: در خصوص مسائل حاشيه‌اي اين نماز كه باعث شد عده‌اي نگذارند سخنراني سيد حسن خميني انجام شود ديدگاه خود را بفرماييد. 

ج: جداي از مسائل سياسي و جناحي كه امروزه متأسفانه همه‌چيز و حتي منافع انقلاب و خط امام را نيز تحت الشعاع قرار داده، بايد به چند نكته در اين خصوص اشاره نمود: 

اول اينكه، ادب و اخلاق اسلامي و منش ايراني ايجاب مي‌كرد كسي كه لباس روحانيت بر تن دارد و نوه همان امامي است كه اين مراسم باشكوه جهت تكريم وي برگزار گرديده و خود او داراي مراتب فضل و مناصب عالي علمي در حوزه علميه و از مدرسين سطح عالي حوزه علميه قم و صاحب‌نظر در مسائل فقهي و سياسي است، نبايد مورد هتك حرمت قرار مي‌گرفت. اين امر خلاف همة چارچوب‌هاي اخلاقي و معيارهاي ديني و شرعي است. 

دوم اينكه، منش ملت ايران اجازه نمي‌دهد كه كسي كه خود صاحب‌عزا است و رسم بر آن است كه شركت‌كنندگان علاوه بر تجليل از مقام امام راحل، براي تسليت‌گويي به خاندان و بيت امام به اين مراسم آمده‌اند، عده‌اي تحريك شده، يادگار امام را مورد عتاب و خطاب قرار داده و حتي اجازه تشكر و قدرداني از شركت‌كنندگان را به او ندهند. 

مگر سيد حسن خميني، صاحب‌عزا و متولي آن مرقد مطهر نبود؟ مگر او يادگار امام نيست؟ مگر او بزرگ بيت امام نيست؟ اين بي‌ادبي چه معنايي دارد؟ اين هتّاكي به قدري زشت بود كه كمتر سابقه‌اي براي آن مي‌توان پيدا كرد. 

سوم اينكه، بايد عرض كنم يكي از اهداف اين تجمع ميليوني آن بود كه به دنيا اعلام كنيم پس از گذشت 31 سال مردم به خط امام و راه امام وفادار مانده‌اند اما متأسفانه با كاري كه عليه سخنراني سيد حسن خميني شكل گرفت، گويي حاشيه بر متن غلبه پيدا كرد و آنچه را كه رسانه‌هاي خبري بيگانه به آن پرداختند نه تنها اين حضور ميليوني نبود بلكه فقط به قضيه اختلاف‌برانگيز اين مراسم پرداختند. البته اين‌گونه توجه رسانه‌ها هم از روي خباثت بود و هم تا حدّي طبيعي بود چون رسانه‌ها هميشه به دنبال مسائلي جنجالي هستند كه به شكل غيرمعمول شكل مي‌يابد و آنچه غيرمعمول اين مراسم بود، همين مسأله بود. 

خوشحال كردن ضد انقلاب و دادن خوراك به رسانه‌هاي بيگانه و منحرف كردن افكار عمومي جهاني از حضور ميليوني مردم به سمت اختلافات داخلي، تنها فايده‌اش خوشحالي دشمنان و تحت‌الشعاع قرار گرفتن حضور ميليوني مردم بود. 

پس از اين عمل زشت، ملاطفت مقام معظم رهبري از سيد حسن خميني گوياي اين امر بود كه ايشان نيز از اين عمل آزرده شده بودند. 

قطعاً چنين اعمال دور از ادب و اخلاقي نمي‌تواند مورد تأييد هيچ منصفي قرار بگيرد. معظم له در آغاز خطبة نماز نيز به تقوا در سخن و گفتار و بر «قول سديد» تأكيد نمودند، كه مي‌تواند اشاره‌اي هم به اين ماجرا باشد. 

بايد بگويم اين‌گونه اعمال كه متأسفانه برخي از رسانه‌ها نيز به آن دامن مي‌زنند و حتي شايد در طراحي آن و تهييج افراد نيز نقش داشته‌اند باعث خواهد شد كه حرمت‌شكني از همه مرزها عبور كند. 

همه بايد بدانند اگر حرمت‌شكني باب شد، ديگر حدّ يقفي براي آن متصور نيست و دير يا زود دامن همه، حتي طراحان آن را هم خواهد گرفت. 

شاخص امام حضور اكثريت مردم در صحنه‌ها بود. اينكه عده‌اي قصد منزوي كردن ياران و نزديكان امام و خادمان به اين ملت و حتي خاندان بزرگ و مكرّم امام از صحنه سياسي كشور را دارند، قطعاً مغاير با خط امام و شاخص‌هاي امام است. خاص شدن صحنه براي عده‌اي و تهديد متفكران و منتقدان باعث گريز مردم از صحنه مي‌شود. اگر اين امر براي اين عده منفعت كوتاه‌مدت در پي داشته باشد براي انقلاب، نظام، كشور، منافع ملي و خط امام بسيار خطرناك است. مگر مقام معظم رهبري همواره بر حضور و مشاركت حداكثري و دفع حداقلّي و انسجام و وحدت ملّي تأكيد نفرمودند؟ اين‌گونه تفرقه‌افكني در روزي كه روز امام و روز انتخاب مقام معظم رهبري است با همه معيارهاي مورد نظر امام راحل و مقام معظم رهبري در تضاد است. 

كساني كه چنين خطايي را مرتكب شده‌اند بايد بدانند كه دانسته يا ندانسته موضوع حضور ميليوني مردم و تكريم و تعظيم ملت در برابر امام و خط امام را تحت‌الشعاع كاري قرار دادند كه نتيجه و ثمره آن تنها به نفع ضد انقلاب و بيگانگان بود. 

ايجاد ترديد نسبت به ياران واقعي امام و فرزندان و وابستگان و بيت امام روندي است كه برخي از كوتاه‌فكران و قدرت‌طلبان دنبال مي‌كنند و اگر امروز انقلابيون حقيقي و صاحبان اصلي انقلاب در برابر اين‌گونه هتاكي‌ها ساكت بمانند، قطعاً در آينده نوبت خط امام و خود امام خواهد رسيد. اين زنگ خطري است كه اگر امروز به فكر آن نباشيم، خداي ناكرده در آينده نه چندان دور بايد شاهد از دست رفتن آثار مجاهدت‌ها و فداكاري ميليون‌ها مردم اين سرزمين در طول 50 سال گذشته، باشيم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۸
0
0
دکتر حسن روحانی بسیار انسان شریف و تیز بینی هستند و حقیقتا فضای حاکم در چند روز گذشته را به درستی لمس کرده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۸
0
0
با خواندن صحبت های دکتر روحانی خیلی تاسف می خورم که عقلای نظام به حاشیه رانده شده اند و افردی که هیچ دغدغه‌ای نسبت به سرنوشت نظام ندارند عهده دار امور شده‌اند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۹
0
0
چرا نظرمو تغییر دادید من افراد ننوشتم کلمه ای که به کار بردم سفها جمع سفیه بود
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۹
0
0
آقای روحانی، با توجه به تصاویر ماهواره‌ای و حتی خود تلویزیون دولتی، جمعیت میلیونی نبود. مگر حتما لازم است برای اینکه هنگام انتقاد، متهم به سیاه نمایی نشویم حرفی حوشایند طرف مقابل به آن اضافه کنیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۹
0
0
دکتر روحانی عزیز در زمان حضور شما در شورای امنیت هیچ‌گاه کشور هر روز دچار یک بحران نمی‌شد و تا این حد بدبینی و افترا به مسئولان نظام وجود نداشت.
عدم وجود امثال شما تازه احساس می‌شود.
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۶
0
0
موافقم. در دوران اصلاحات اینقدر علیه آقای هاشمه جو سازی شد که بعدا در انتخابات دامن خودشان را هم گرفت. یعنی دامن طراحان رو.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۲
0
0
با تمام احترامی که نسبت به دکتر روحانی قائلم که در واقع برخاسته از ادب و منش هر ایرانی است به نظرم توجه به چند نکته ضروری می نماید
1-هر کس به صرف اینکه لباس روحانیت پوشیده باشد انسان شریفی نخواهد بود و این رفتار است که ملاک باید باشد.

2-افراد بی‌طرف مخالفت با اشخاص را حتی بدین شکل را رفتاری ضد اخلاقی و مغایر با منش ایرانی نمی‌دانند.

3-کسی در حوزه ایشان را آنگونه که شما توصیف کردید نمی‌شناسد.

4-ما اکثر العبر و اقل العتبار. متاسفانه علیرغم موارد بسیاری در طول تاریخ که بیانگر عدم ارتباط پدر و پسر از جهت تفکری و شخصیتی است... .
.
.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۲
0
0
آقای دکتر عزیز یادش بخیر که آقای خاتمی بود و شما بودید و مجموعه دولت اصلاحات.
حرمت شکنی باب شده و دیگه کاریش هم نمی‌شود کرد. حرمت که فقط مسئولان بالای نظام نیستند مردم کوچه و بازار هم دیگه هیچ حرمتی و امنیتی ندارند. مواظب خطرات بالاتر باشید این آدم‌ها کارشان از حرمت شکنی گذشته و دنبال خلیفه‌کشی هستند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین