کد خبر: ۱۰۰۹۸۷
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۹

شهریاری: مردم به روس‌ها انتقاد دارند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حتی مردم هم نشان داده‌اند که انتقاداتی به عملکرد روس‌ها دارند.

محمد مهدی شهریاری، در خصوص اظهارات اخیر رئیس جمهور روسیه در سفر به آلمان مبنی بر اینکه ایران باید صدای غرب را بشنود و اعمال تحریم‌ها علیه ایران قطعی است، اظهار داشت: بعد از بیانیه تهران تقریبا اجماعی به‌وجود آمد که یک گام به پیش و قدم مثبتی برای حل مسائل به شمار می‌آید. هر چند که ما زودتر می‌توانستیم این کار را انجام دهیم.

عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس با اشاره به سخنان پیشین خود درباره اجتناب مقامات از اظهار نظرهای پراکنده درباره بیانیه تهران افزود: اظهار نظرهای پراکنده و غیر منسجم باعث می‌شود هم در زمینه داخلی تا حدودی تزلزل ایجاد شود و هم در زمینه بین‌المللی باعث ایجاد تنش گردد.

شهریاری تصریح کرد: در این بین به خصوص باید از اظهارات پرهزینه پرهیز می‌کرد چرا که این موضوع باعث شد که آنها یک واکنش شدیدی نسبت به این انتقادها نشان دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی واکنش روس‌ها در قبال انتقاد را نزدیکی به آمریکا به منظور انجام تحریم علیه ایران خواند و گفت: با توجه به اینکه ما همواره روسیه و چین را به عنوان متحدان استراتژیک خود حساب می‌کردیم نباید اینگونه نسنجیده اقدام می‌نمودیم.

وی ادامه داد: نتیجه اظهارات غیر دقیق برخی مسئولان نزدیکی روس‌ها با آمریکا و بیان سخنان مدودوف در آلمان علیه ایران است. ما می‌توانستیم همانطور که پیش از این در برخی زمینه‌ها انتقادات خود را به طرفین روسی و چینی اعلام می‌کردیم در جلسات خصوصی نسبت به بیان این انتقادات اقدام می‌نمودیم و از علنی کردن آن اجتناب می‌کردیم.

شهریاری در پایان خاطر نشان کرد: در موضوع هسته‌ای سیاست‌ها باید واحد باشد تا باعث استفاده دشمنان جمهوری اسلامی ایران نشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین