کد خبر: ۱۰۱۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۳

راكعی: اصلاح‌طلبی ملت آگاه ایران تعطیل‌بردار نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیركل جمعیت زنان مسلمان نواندیش با بیان این‌كه "اصلاحات در معنای عام، محترم و جا افتاده است" ‌گفت: پس از هر انتخابات اصلاحاتی در جهت خواسته‌های مردم انقلابی و در چارچوب و معیارهای هر انقلاب صورت می‌گیرد، پس اصلاح‌طلبی چیزی نیست كه بتوان آن را از میدان فعالیت‌های سیاسی در كشور خارج كرد.

فاطمه راكعی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به این‌كه " به طور معمول اصلاح‌طلبان و به خصوص آن‌ها كه در احزاب هستند، با مجوز رسمی وزارت كشور و در چارچوب اساسنامه‌های‌شان فعالیت می‌كنند" اظهار كرد: حق مسلم احزاب است كه در مقابل برخی جریانات كشور نقد و موضع‌گیری داشته باشند، احزاب اصلاح‌طلب قانونی هستند و به نظر نمی‌رسد بخواهند حق قانونی‌شان را از آن‌ها سلب كنند، یا كسانی بتوانند چنین كاری را انجام دهند.

وی در ادامه به اتفاقات پس از انتخابات سال گذشته اشاره كرد و افزود: متاسفانه با مسائلی كه پیش آمد، برخی چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب و فعالان احزاب اصلاح‌طلب، هنوز در زندان به‌سر می‌برند كه اگر مرتكب جرمی شده‌اند باید مطابق قانون مشخص شود و پاسخ‌گو باشند. البته اگر مشكلی از سوی یک یا چند فرد ـ دانسته و یا ندانسته ـ در یک حزب پیش آمده باشد باید قانونی با آن‌ها رفتار شود و به نظر نمی‌رسد به هر دلیلی بتوان تمام احزاب اصلاح‌طلب را تعطیل كرد.

وی با بیان این‌كه " اصلاح‌طلبی ملت آگاه ایران تعطیل‌بردار نیست" گفت: هر مساله‌ای كه در مورد احزاب فعال اصلاح‌طلب مطرح می‌شود باید در چارچوب قانون باشد و به نظر نمی‌رسد كه تمام احزاب مشمول انحلال و یا تعطیل شوند.

دبیركل جمعیت زنان مسلمان نواندیش اصلاح‌طلبی را در ایران "‌امتداد و ادامه طبیعی راه امام و شهدا" دانست و تصریح كرد: اصلاح‌طلبی ادامه راه تمام ملت 98 درصدی ایران است كه در سال 58 به جمهوری اسلامی رای دادند و طیف بسیار وسیعی را در برمی‌گیرند، البته بعضی تندروی‌ها در چارچوب اصلاحات مدنظر نیست، بلكه منظور جریان اصیل ملی است كه طالب و خواهان اصلاحات در كشور هستند.

وی با تاكید بر این‌كه " هرگونه كثری و كاستی و عملكرد غیرقانونی كه به جمهوری اسلامی آسیب می‌زند باید اصلاح شود" گفت: اصلاح‌طلبی به معنای عام كلمه، تعطیلی‌بردار نیست.

وی درباره این‌كه آیا اصلاح‌طلبان خواهان ادامه فعالیت سیاسی هستند؟ گفت: باید از اصلاح‌طلبان شاخص و فعالان اصلاح‌طلب در چارچوب احزاب سیاسی پرسیده شود كه آیا در شرایط فعلی حوصله ادامه فعالیت سیاسی را دارند یا خیر؟ به نظر من اگر هم عده قلیلی بخواهند خود را از فعالیت‌ها كنار بشكند، عده‌ای دیگر هستند كه جایگزین شوند و اهداف عالی را ادامه دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۹
0
0
اصلاحات خواست تاریخی ملت ایران بوده و خواهد بود و ریشه در قلب و روح بسیاری از مردم ایران زمین دارد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین