آفتابنیوز : آفتاب: بر اساس قرارداد اولیه هزینه ساخت خط لوله جدید ری-قوچک دو و نيم ميليارد تومان اعلام شده بود ولی به دلیل تاخیرهایی که در راه اندازی و گرفتن مجوزهای این پروژه ایجاد شد، هزینه اجرایی این خط لوله به چهار میلیارد تومان رسید.
محسن دیني مجری طرح احداث خط لوله جدید انتقال فرآوردههای نفتی ری - قوچک ضمن اعلام مطلب به خبرنگار آفتاب در شهرستان ورامين افزود: عملیات ساخت 1.5 کیلومتر از این خط لوله50 کیلومتری باقیمانده است که حدود 800 متر از این میزان در "اتوبان شهید بابایی" و 700 متر دیگر آن در "شهرک زیتون" قرار دارد.
محسن دینی اضافه کرد: هم اکنون در حال مذاکره با شهرداری "منطقه یک" و "13" تهران برای دریافت مجوز عبور خط لوله از اتوبان شهید بابایی و شهرک زیتون هستیم.
به گفته وی، حدود 35 کیلومتر از خط لوله جدید ری-قوچک آزمایش شده است و در صورتی که مجوز ساخت 1.5 کیلومتر از این خط لوله صادر شود، تا پایان شهریور امسال خط لوله ری - قوچک به بهرهبرداری میرسد.
دینی با بیان اینکه خط قدیمی 12اینچی انتقال فرآوردههای نفتی ری- قوچک حدود 35 سال است که فرآوردههای نفتی را در این مسیر منتقل میکند و اکنون بخشی از آن در بافت مسکونی قرار گرفته است، افزود: این خط لوله قدیمی ظرفیت انتقال روزانه 35 هزار بشکه فرآورده نفتی را از انبار نفت ری تا انبار نفت قوچک دارد.
به گفته مجری طرح احداث خط لوله انتقال فرآوردههای نفتی ری- قوچک با بهرهبرداری از خط لوله ری-قوچک جدید طول این خط لوله به 50 کیلومتر و ظرفیت انتقال آن به روزانه 60 هزار بشکه فرآورده نفتی و قطر آن به 19 اینچ افزایش مییابد.
وی ادامه داد: بر اساس قرارداد اولیه هزینه اجرایی ساخت خط لوله جدید ری-قوچک 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام شده بود ولی به دلیل تاخیرهایی که در راه اندازی و گرفتن مجوزهای این پروژه ایجاد شد، هزینه اجرایی این خط لوله به چهار میلیارد تومان رسید.
دینی مجموع هزینه ساخت این خط لوله جدید انتقال فرآورده شامل، خرید تجهیزات و تحصیل اراضی را حدود 15میلیارد تومان اعلام کرد.
خط لوله جدید انتقال فرآوردههای نفتی از انبار نفت ری (جنب پالایشگاه تهران) تا انبار نفت قوچک، در شمال شرق تهران، به عنوان یک طرح ویژه در مسیر خود از جاده کمربندی دوم تهران، جاده خاوران، سرخه حصار، بزرگراه شهید یاسینی، جاده دماوند، جاده لشکرک- تلو و بزرگراه شهید بابایی عبور میکند.