کد خبر: ۱۰۱۱۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۴

‌نهاوندیان: دولت اجازه افزایش هزینه مبادلات تجاری را ندهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، گفت: با برخورد هوشمندانه می‌توان ترفندی یافت که هزینه‌های مبادله تجاری افزایش نیابد. 

محمد نهاوندیان، افزود: ما بارها اعلام کرده‌ایم که تحریم علیه ایران یک سیاست بی‌نتیجه است و اگرچه ممکن است هزینه مبادلات را افزایش دهد، اما به طور قطع نمی‌تواند اقتصاد ایران را هدف گرفته و به سمت تاثیرگذاری عمده در اقتصاد این کشور پیش رود. 

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با بیان اینکه بخش خصوصی کشورهای موافق با تحریم ایران، هیچ‌گاه از اعمال این تحریم‌ها رضایت نداشته‌اند، افزود: در زمان حاضر که دنیا در حال خروج از رکود است، همگان باید بر این نکته تاکید داشته باشند که بهتر است اختلاف‌نظرها درباره مسائل سیاسی را در همان حوزه سیاسی حل کرده و دامنه آن را در مسائل اقتصادی گسترش ندهند. 

وی تصریح کرد: تحریم اگرچه در ظاهر می‌تواند اقتصاد کشور تحریم شونده را در برگیرد، اما برای تحریم کننده نیز هزینه‌بر است، بنابراین در شرایطی که با توجه به بحران اقتصادی دنیا، تمامی تولیدکنندگان در پی یافتن بازارهای جدید هستند و از ابزارهای تشویقی برای بازاریابی استفاده می‌کنند، انتظار می‌رفت که کشورهای دنیا به سمت استفاده از حربه تحریم نروند. 

به گفته نهاوندیان، در این راستا با برخورد هوشمندانه می‌توان ترفندی یافت که هزینه‌های مبادله تجاری افزایش نیابد و به این ترتیب با تحریم مقابله شود.
 البته در این میان دولت باید توجه بیشتری به تولیدکنندگان و صادرکنندگان داشته باشد و گسترش یاس و ناامیدی در میان تولیدکنندگان، با سیاست‌های حمایت‌گرایانه خود جلوگیری به‌عمل آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین