کد خبر: ۱۰۱۲۸۷
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۱

سایه استیضاح برسر صادق محصولی، وزیر رفاه و تامین اجتماعی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی كمیسیون اجتماعی مجلس گفت: رای‌گیری و قانع نشدن نمایندگان از توضیحات وزیر رفاه و تامین اجتماعی در صحن علنی مجلس برای آقای محصولی دارای پیام بود.

جواد زمانی افزود: نمایندگان مجلس از آقای محصولی توقعاتی دارند كه برآورده نشده است بنابراین ادامه وضعیت موجود می‌تواند حتی موجب استیضاح وزیر رفاه را باعث شود.

نماینده كنگاور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قول محصولی در زمان كسب رای اعتماد در مجلس برای انتصاب فتاح به‌عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح كرد: وظیفه نمایندگان نظارت است و طبق همین وظیفه تشخیص داده‌اند كه مدیریت سازمان تامین اجتماعی ضعیف است و نمایندگان كاری هم به سابقه و اسم اشخاص ندارند و كسی را هم به وزیر رفاه برای مدیریت تامین اجتماعی معرفی نكرده‌اند و فقط خواهان عمل محصولی به قول خود شده‌اند.

زمانی‌گفت: اگر محصولی گفته باشد كه قول برای تغییر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به نمایندگان مجلس نداده‌ام بی‌انصافی است زیرا وی نه یک‌بار بلكه چند بار خود شخصا به حضور فتاح در سازمان تامین اجتماعی تاكید كرده است.

عضوكمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طبق آیین‌نامه مجلس اگر نمایندگان برای بار سوم از سوالات وزیری قانع نشوند آن وزیر باید استیضاح شود بنابراین قانع نشدن نمایندگان مجلس از اظهارات آقای محصولی دارای پیام مهمی برای وزیر رفاه بود زیرا در مجلس اجرای هیچ مساله قانونی دور از ذهن نیست.

سخنگوی كمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال كه آیا مجلس به 2 شغله بودن اعضای هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی هم رسیدگی خواهد كرد، افزود: اگر این موضوع صحت داشته باشد و معاونان وزیر رفاه و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی مصداق 2 شغلی باشند مجلس با این عمل غیر قانونی برخورد خواهد كرد.

نماینده كنگاور تصریح كرد: نمایندگان مجلس می‌گویند كه ما فلان شخص رابه خاطر مدیریت ضعیفش فاقد صلاحیت می‌دانیم آقای محصولی كت و شلوارش را عوض می‌كند.

پیش از این هم هادی مقدسی نایب رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینكه استیضاح محصولی دور از ذهن نیست، گفته بود مجلس از تمام ابزارهای قانونی خود در این باره استفاده خواهد كرد.

وی همچنین چیدمان مدیران و معاونان وزارت رفاه را بیشتر سیاسی دانسته بود.

صادق محصولی وزیر رفاه و تامین اجتماعی در رای‌گیری نمایندگان مجلس برای تایید وزارتش نتوانست رای بالایی رابه خود اختصاص دهد و با آرای ضعیف نمایندگان بركرسی وزارت رفاه وتامین اجتماعی تكیه زد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین