کد خبر: ۱۰۱۳۰۱
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۴

بیش از 3 میلیارد دلار سرمایه گذاری بانک صادرات برای اجرای طرح های مختلف نفتی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پایگاه اطلاع رسانی دولت:نمایندگان ویژه رئیس جمهور در امور نفت به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با سرمایه گذاری سه میلیارد دلاری بانک صادرات در پروژه های مهم نفتی کشور موافقت کردند.

بر این اساس سرمایه گذاری شرکت‌های اصلی و تابع وزارت نفت با استفاده از تسهیلات بانک صادرات ایران به مبلغ سه میلیارد و 262 میلیون دلار در طرح های تایید شده توسط دفتر هیات دولت است با رعایت قوانین و مقررات مربوط مجاز است .

همچنین جابه‌جایی طرح‌ها در سقف یاد شده با توافق طرفین بلامانع است.

شرین سازی گازهای 6،7 و 8 پارس جنوبی،توسعه میدان نفتی چنگوله و جمع آوری گازهای همراه مناطق خارک و بهرگان از جمله طرح های مجاز شرکت ملی نفت ایران برای معرفی به بانک صادرات است.
شرکت ملی گاز ایران نیز برای اجرای دو پروژه پالایشگاه دوم بیدبلند و استحصال اتان پالایشگاه پارسیان می تواند از تسهیلات مذکور استفاده کند.

تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان،احداث اسکله جدید بندرعباس،خط لوله بین آبادان،اهواز،اراک و ری،ساماندهی بندرصادراتی ماهشهر،خط لوله ماهشهر-آّبادان و تملبه خانه ماهشهر آبادان از جلمه طرح های مورد تایید دفتر هیات دولت در بخش مربوط به شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی ایران برای معرفی به بانک صادرات است.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز می تواند از این تسهیلات برای اجرای 22 طرح از جمله الفین دوازدهم،پتروشیمی بوهشهر، پتروشیمی گچساران، پتروشیمی هنگام،مخازن متمرکز فاز 2 عسلویه، پلی اتیلن سنگین ممسنی، پلی اتیلن سنگین دهدشت و اتیلن و پلی اتیلن دهلران استفاده کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین