کد خبر: ۱۰۱۳۱۲
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۴
محسن نریمان در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب:

دولت شک نکند برنامه پنجم تغییرات اساسی خواهد داشت

نیازمند منابع جدید برای تحقق اهداف برنامه پنجم هستیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محسن نریمان در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب درخصوص بررسی لایحه برنامه پنجم توسعه در کمیسیون عمران مجلس اظهارداشت: آنچه دولت به عنوان لایحه ارائه کرده است به لحاظ آنکه از نظر شاخص ها و منابع درآمدی فاقد جزئیات بود روشن و واضح نیست. 

وی ادامه داد: تلاش ما در کمیسیون عمران این است که همراستا با اهداف دولت در برنامه پنجم تغییراتی در برنامه بگنجانیم و آنچه به کمیسیون تلفیق ارائه می‌شود متفاوت با لایحه دولت خواهد بود. 

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: مشکلی که در بررسی این برنامه داریم حجم منابع با درخواست‌های حوزه‌های مختلف از جمله مسکن، راه و ترابری، حمل‌و نقل هوایی و جاده‌ای است. متاسفانه منابع درآمدی ما برای تحقق این نیازها کافی نیست و باید به دنبال منابع جدید درآمدی باشیم. 

نریمان گفت: دولت منابعی را مشخص کرده که کافی نیست و ما را به مقصد نمی‌رساند. باید بتوانیم زمینه جذب مشارکت مردم را فراهم کنیم. همینطور باید بتوانیم زمینه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را فراهم کنیم. نباید چنین باشد که تکالیف و احکام داشته باشیم اما پس از 5 سال مشخص شود در یک حوزه تنها 30 درصد اهداف محقق شده است. 

نماینده بابل گفت: تلاش می‌کنیم در بررسی برنامه پنجم واقع گرا باشیم و اهداف را براساس منابع درآمدی تنظیم کنیم. 

وی ادامه داد: ما طبق سند چشم‌انداز باید پس از 20 سال قدرت اول منطقه باشیم اما با این منابع نه تنها نمی‌توانیم قدرت اول منطقه باشیم بلکه ممکن است از کشورهایی که در زمان فعلی وضعیت مناسبی به لحاظ پیشرفت ندارند هم عقب بمانیم. 

نریمان خاطرنشان کرد: از آنجا که برنامه ارائه شده بسیار کلی‌گویی کرده و به جزئیات نپرداخته است دولت شک نکند که قانون برنامه پنجم به لحاظ شاخص و معیار سنجش تغییرات اساسی خواهد داشت تا شکل واقعی یک برنامه قابل ارزیابی و به همراه شاخص و معیار سنجش را به خود بگیرد. در صورت تغییرات زیاد در لایحه، دولت باید بداند این اشکال از مجلس نیست که لایحه دولت را تغییر داده است بلکه مشکل نحوه نگارش برنامه است که بدون عدد‌و رقم و شاخص ارزیابی به مجلس ارائه شده است مجلس برای نظارت خود باید بداند برنامه‌های مورد نظر از چه نقطه آغاز و به چه نقطه‌ای باید ختم شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین