کد خبر: ۱۰۱۳۲۰
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۰

عضو جامعه روحانیت: معلوم نیست چرا اظهارات رسانه‌ای احمدی‌نژاد با عملکردش متفاوت است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه قانونا دولت موظف به برخورد با بدحجابی در جامعه است، از احمدی‌نژاد به‌عنوان فردی متدین و متعهد یاد کرد که خواستار پیاده کردن ارزش‌های اسلامی است. ولی مشخص نیست که چرا اظهارات رسانه‌ای‌ش با عملکردش متفاوت است.

به گزارش فرارو، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی نماینده بیرجند، در واکنش به اظهارات احمدی‌نژاد گفت: «اگر برخوردها با بدحجابی در سطح جامعه از سوی دولت نیست، پس بفرمایند که چه نیرویی خارج از دولت این برخوردها را می‌کند؟»

وی با اشاره به اینکه احمدی‌نژاد به‌عنوان رئیس‌جمهور، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز هست، یادآور شد: «ایشان مصوبه همین شورا مبنی بر طرح عفاف و حجاب را به‌عنوان رئیس‌جمهور برای اجرا به وزیر کشور ابلاغ کردند و مامورین نیروی انتظامی هم که در سطح جامعه با بدحجابی برخورد می‌کنند، ماموران وزارت کشور محسوب می‌شوند. پس چطور دولت می‌گوید که این برخوردها از سوی دولت نیست؟ اگر رئیس‌جمهور مخالف این برخوردها هستند امر کنند تا دیگر انجام نشود.»

ابراهیمی در واکنش به اینکه برخی معتقدند که احمدی‌نژاد برای جلب اعتماد بخشی از جامعه در برنامه‌های تلویزیونی خود با این برخوردها مخالفت می‌کند، گفت: «اتفاقا حسن آقای احمدی‌نژاد به این است که به شعارها و ارزش‌های امام و رهبری و انقلاب پایبند است. ما انتظار نداشتیم که چنین نظری را در رسانه ملی اعلام کنند. مگر مجریان چیزی خلاف نظر دولت را اعمال می‌کنند که ایشان اینگونه موضع گیری کرد؟»

شب گذشته محمود احمدی‌نژاد در گفت‌و گویی با شبکه اول سیما از برخوردهای نامناسب دراجرای طرح حجاب و عفاف انتقاد کرد، وی گفت: «ما این‌گونه برخوردها را توهین می‌دانیم که زن و مردی در خیابان راه بروند و کسی بیاید بگوید نسبت شما چیست؟»

احمدی‌نژاد تصریح کرد: «به اعتقاد بنده روش موجود روش درستی نیست، البته این به این معنا نیست که ما نابسامانی‌های اجتماعی را نمی‌بینیم و یا نباید اصلاح کنیم. دولت این‌گونه رفتارها را قبول ندارد و تا آنجایی که بتواند برخورد و کنترل خواهد کرد»

احمدی‌نژاد با بیان این‌که برخی‌ها در کشور به محض آمدن اسم زن ناراحت می‌شوند، تصریح کرد: «آنها باید خود را اصلاح کنند وقتی نابسامانی‌های اخلاقی پیش می‌آید همه مقصرند و مردها بیشتر از همه.»

وی اضافه کرد: «باور ما این است که هر کجا زن به صورت گسترده وارد شد اجتماع آنان بسیار سالم‌تر، صحیح‌تر و اخلاقی‌تر است. عده‌ای در هر دوره‌ای هر چند ماه می‌خواهند جنجالی در کشور برپا و برخورد کنند که بنده در همین جا به صراحت اعلام می‌کنم که ما مطلقا و از بنیاد با این موضوع مخالفیم.»

از سوی دیگر یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نیروی انتظامی در انجام ماموریت‌های خود قطعا با دولت هماهنگ است، گفت: «کارهای خوب نیروی انتظامی به نام دولت است اما اگر یک اشتباه در ماموریت‌ها باشد به اسم هردو تمام می‌شود.»

سید علی آقازاده در گفتگو با مهر، درخصوص انتقاد رئیس جمهور از شیوه های به کارگرفته شده در مبارزه با بدحجابی اظهارداشت: «رئیس جمهور با کلیت برنامه مبارزه با مفاسد اجتماعی مخالف نیست.»

آقازاده درباره انتقاد احمدی‌نژاد از شیوه‌های به کارگرفته شده در این طرح تصریح کرد: «نیروی انتظامی در انجام ماموریت‌های خود قطعا با دولت هماهنگ است. شاید این‌گونه نباشد که نیروی انتظامی برای همه شیوه‌های خود از دولت اجازه بگیرد اما دستورالعمل‌ها با دولت هماهنگ است.»

طرح مبارزه با بدحجابی از آغاز سال جاری پس از وقفه چند ماهه بر سر زبان‌ها افتاد. انتقاد از وضعیت حجاب در کشور ابتدا از سوی مراجع دینی مطرح شد تا این که سیاستمداران نیز وارد گود شده و در این‌باره موضع گرفتند. پس از گذشت مدتی کوتاه وزارت کشور طرح حجاب و عفاف را که شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست احمدی‌نژاد به تصویب رسانده‌است به نهادهای مختلف ابلاغ نمود.

هم‌چنین فعالیت گسترده‌ای در دانشگاه‌های مختلف برای برخورد با بدحجابان آغاز شد و وزارت علوم و دانشگاه‌ها در این‌باره طرح‌های خود را ابلاغ کردند، به گونه‌ای که تمهیدات انظباطی هم‌چون تعلیق از تحصیل و تذکر کتبی در نظر گرفته شد.

از سوی دیگر نیروی انتظامی نیز در این راستا اقدام به برخورد با بدحجابان در برخی مناطق شمالی تهران کرد. و در این راستا خودروهایی مزاحمین نوامیس را توقیف نمود.

برخی از گزارش‌ها نیز از برخورد نامناسب پلیس با بدحجابان حکایت می‌کرد و حتی گفته می‌شد نیروی انتظامی “پلیس نسبت” را تشکیل داده است که وظیفه آن پرس‌وجو درباره نسبت دختران و پسران است.

البته این مسأله توسط سردار احمدی مقدم به شدت تکذیب شد و وی آن را یک شوخی و جوک دانست. اما می‌توان اظهارات شب گذشته احمدی‌نژاد را به نوعی تائید وجود “پلیس نسبت” تلقی کرد.

وی در حالی شب گذشته از نحوه اجرای طرح مقابله با بدحجابی انتقاد کرد که ۲۳ اردیبهشت ماه وزیر کشور اظهار کرد: «راه‌کارهای اجرای طرح حجاب و عفاف از سوی شورای انقلاب فرهنگی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.»

مصطفی محمد‌نجار تاکید کرد: «مردم از امسال شاهد برکات اجرای این طرح خواهند بود. نیروی انتظامی باگروه‌هایی که به‌صورت سازمان یافته اشاعه فساد می‌کنند به‌جدی برخورد خواهد کرد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین