کد خبر: ۱۰۱۴۲
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۳:۰۱

به حداد و با هنر شک ندارم

آفتاب‌‌نیوز : کاظم دلخوش عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هفتم گفت: تعدادی از نمایندگان راه مخالف خاموش را در پیش گرفته اند اما تعدادی از نمایندگان وقت ما را به بهانه مخالفت گرفته اند ولی از صحبت کردن در مخالفت صرفنظر کردند. 

نماینده صومعه سرا طی تذکر آیین نامه ای افزود: آقای حداد عادل به عادل بودن شما و هنر آقای باهنر شک ندارم.
دلخوش تصریح کرد: مجلس، فرد جمعی است وممکن است سه ماه دیگر رییس جمهوری به همان تصمیمی برسد که مجلس گرفته است. تعدادی از همکاران راه مخالف خاموش را در پیش گرفتند اما تعدادی از نمایندگان وقت ما را به بهانه مخالفت گرفته اند اما صحبت کردن در مخالفت صرفنظر کرده اند. 

وی اظهار داشت: در مورد بعضی وزیران هفت تا هشت نفر مخالف ثبت نام کرده اند اما مگر می شود همه آنها یکباره انصراف دهند. با این کار حق سایر نمایندگان و حتی وزرای که مخالف ندارند ضایع می شود. عضو فراکسیون اصولگریان گفت: این افراد چه حجت شرعی دارند؟ 

این همان داستانی است که طلوع صبح موافق و غروب مخالف می شوند نماینده صومعه سرا با انتقاد از عملکرد رییس مجلس افزود: چرا در مورد اینکه اگر مخالف وجود ندارد موافق می تواند صحبت کند یا نه موضوع را به هیات رییسه ارجاع دادید؟ 

دلخوش گفت: برخی موافقین جای خود را به دو تا سه نفر می دهند و افراد نیز به جای موافقت در برنامه از افراد تمجید می کنند. وقتی مخالفان وزیری که ثبت نام کرده اند انصراف می دهند لااقل از مخالفان که در جلسه حضور دارند خواسته شود صحبت کنند. 

حداد عادل رییس مجلس نیز با بیان اینک اگر بخواهم سکوت کنم منشاء ابهام می شود در پاسخ به این تذکر گفت: وقتی مخالفان نخواهد صحبت کنند چه ضرری به مخالفان واقعی می رسد اگر سایر مخالفان ثبت نام کرده باشند می توانند صحبت کنند. 

رییس مجلس هفتم افزود: در مورد رای اعتماد به وزیران، آیین نامه به صراحت نگفته که اگر مخالفی وجود نداشت موافق صحبت نکند. 

وی اظهار داشت: برخی اوقات مخالفان عمدا صحبت نمی کنند تا موافق هم صحبت نکند لذا برای اینکه این امر ابزاری نشود که هیچ موافقی نیز مجالی برای صحبت کردن پیدا نکند و نتیجه آن نشود که وزیر مربوطه، رای اعتماد نیاورد.
رییس مجلس هفتم از مخالفان و موافقان خواست در مخالفت و موافقت صحبت کند و خطاب به نمایندگان گفت: گریزی به صحرای کربلا نزنید. 

عضو دیگر فراکسیون اصولگرایان مجلس هفتم با انتقاد از هیات رییسه در اداره جلسه گفت: در اداره جلسات به نحوی تبعیض روا می شود که برخی می توانند در مخالفت یا موافقت با وزرا صحبت نکنند و برخی دیگر نمی توانند. 

نماینده مشهد هم طی تذکر آیین نامه ای تصریح کرد: آقای حداد عادل بنده شما را عادل می بینم و بر اساس قسمی که هیات رییسه یادکرده تذکر می دهم. فکر می کنم دوستان هیات رییسه هر وقت بخواهند برای موافقت و یا مخالفت از ناحیه دولت در اختیارشان است و اکثر اعضای هیات رییس صحبت کردند. 

عسگری تاکید کرد: خود شما گفتید موافق حق دارد صحبت کند و بعضی هم به عنوان موافق صحبت کردند بنده هم 15 دقیقه وقت برای موافقت با وزیری داشتم چون شما خواستید صرفنظر کردم. الان به نحوی تبعیض روا می شود که برخی از نمایندگان صحبت می کنند و برخی دیگر نمی توانند صحبت کنند. 

وی اظهار داشت: تفسیر قبلی شما چیزی و تفسیر فعلی چیز دیگری است. 

اگر مانع دوستان مخالف و موافق شویم و همه از فرصت آیین نامه استفاده کنند بسیار مناسب است. 

عضو فراکسیون اصولگرایان گفت: با توجه به اینکه کاری بهتر از بررسی وزرای پیشنهادی نیست و برای اینکه بعد از رای اعتماد دوباره نخواهیم بحث سوال و تحقیق و تفحص را داشته باشیم رویه ای است که هیات رییسه به دنبال مخالفان باشد تا موافقان هم دفاع کنند. 

حمیدرضا فولادگر دیگر عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هفتم هم طی تذکر آیین نامه ای گفت: روش ثبت نام کنونی برای صحبت کردن در مخالفت روش صحیحی نیست چون هر کسی صبح زودتر از خواب بیدار شود می تواند در مخالفت صحبت کند.
نماینده اصفهان افزود: برخی نمایندگان بحث هایی داشتند که به دلیل این شیوه ناقص نتوانستند مطالب خود را بیان کنند.
در ادامه شاپوری نماینده آستارا نیز طی تذکر آیین نامه ای گفت: اینکه نمانیدگان مشکلات حوزه انتخابیه خود را هنگام مخالفت و موافقت مطرح می کنند به معنای این است که سهمی می خواهند. 

مرحبا تصریح کرد: ما سهمی از کابینه نمی خواهیم اما اگر وزیری از استانی بود نباید حق سایر استانها را ضایع کند و تصمیمات او باید توجیه اقتصادی داشته باشد نه اینکه بر اساس قدرت باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین