کد خبر: ۱۰۱۴۸۱
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۷
فرماندار پاکدشت در دیدار سفرای 17 کشور اروپایی و امریکایی از پاکدشت:

یک صد هزار نفر اتباع خارجی مجاز و غیر مجاز ساکن پاکدشت

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب : سفراي هفده كشور اروپايي و آمريكايي به همراه جعفري مسوول اتباع وزارت كشور ،موسوي نسب مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري و كارلوس مسوول دفتر كميساريا در تهران و هئيت همراه از وضعيت اتباع خارجي در پاكدشت بازديد نمودند.

به گزارش خبرنگار آفتاب در پاكدشت ، ابتدا مقبلي فرماندار در سخناني ضمن عرض خير مقدم به حاضرين توضيحاتي در خصوص موقعيت جغرافيايي شهرستان و نحوه زندگي اتباع خارجي ارائه دادند و گفت: درحال حاضر حدود‪ يكصد هزار نفر اتباع بيگانه از مليتهاي مختلف كه بيشتر آنها افغاني هستند به صورت مجاز و غير مجاز در پاكدشت به سر مي‌برند .

فرماندارتصريح كرد: تعداد اتباع مجاز در پاكدشت كه ‌داراي كارت هستند ‪  38هزار نفر است و حدود‪ شصت و دو هزار نفر اتباع خارجي نيز به ‌صورت غيرمجاز در شهرستان بسر مي‌برند و مدت سه‌ دهه است كه جمهوري ‌اسلامي‌ايران با وجود مشكلات زياد از اتباع خارجي پذيرايي مي‌كند.

وي همچنين تاكيد كرد: اكثريت قريب به‌ اتفاق اتباع خارجي در شهرها و بيشتر آنان در روستا ساكن هستند و از يارانه‌ها، خدمات و امكانات استفاده مي‌كنند و اين درحالي است كه وضعيت اتباع خارجي در ساير كشورها اينگونه نيست و اتباع بيگانه مجبور به اقامت در اردوگاهها با شرايط سخت هستند. 

ايشان با اعلام اين كه در زمان حاضر بيش از شش هزار دانش آموز اتباع خارجي در پاكدشت مشغول تحصيل هستند و از تمامي امكانات تحصيلي بصورت رايگان همچون ايرانيان استفاده مي كنند گفت: جمهوري اسلامي ايران هزينه‌هاي گزافي براي نگهداري از اتباع خارجي متحمل مي‌شود، با وجود اينكه ايران پناهندگان زيادي در خود جاي داده است، اما از كمترين حمايت سازمان‌هاي بين‌المللي برخوردار است فرماندار پاكدشت ميزان كمك مالي سازمان ملل به ايران براي نگهداري از اتباع خارجي بسيار اندك اعلام كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران يارانه هاي زيادي براي نگهداري ‌از اتباع خارجي اختصاص مي‌دهد و اين تنها بخشي از هزينه‌هايي نگهداري از اتباع خارجي‌است و با توجه به اين موضوع ، كمكي كه سازمان‌هاي بين‌المللي به ايران مي‌كنند، ناچيز است. 

مقبلي همچنين از انجام يك هماهنگي با اداره كار براي اشتغال اتباع مجاز خبر داد و گفت: علاوه بر كارت اقامت،كارت اشتغال نيز براي اين اتباع صادر خواهد شد و اين افراد فقط مجاز هستند در مشاغل تعيين شده براي اتباع خارجي فعاليت كنند فرماندار در ادامه با اشاره به خدمات انجام شده در زمينه بهداشتي و توانبخشي گفت: واكسيناسيون اتباع بيگانه به بيماريهاي واگيردار و اقدامات توانبخشي از قبيل گفتار درماني،فيزيوتراپي و كار درماني همچنين تغذيه رايگان در مدارس ارائه لوازم التحرير و تجليل از دانش آموزان نخبه اتباع بيگانه از جمله اقدامات صورت گرفته براي اين عزيزان مي باشد. 

فرماندار در پايان تصريح كرد با توجه به كثرت اتباع بيگانه در شهرستان كمبود درمانگاه و مراكز بهداشتي و فضاهاي آموزشي كاملا مشهود مي باشد و انتظار اين است كه كميساريا ما را در اين زمينه ياري نمايد. در پايان سفراي كشورهاي اروپايي و امريكايي و هيئت همراه از مراكز اشتغال و سكونت اتباع خارجي شهرستان پاكدشت بازديد نمودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین