کد خبر: ۱۰۱۵۳
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۱:۲۹

هواپیمایی نیست که نتوان آن را به برجی زد

آفتاب‌‌نیوز : در سالهای اخیر و به دنبال موج تروریسم پس از وقایع 11 سپتامبر هیچ فلسطینی ای از امریکا اخراج نشده است و این برای ملتی که بیشترین ضربه را از سیاستهای امریکا و حمایت این کشور از اسرائیل دریافت داشته است جای تعجب و شگفتی است.
فلسطینیان زیادی در این کشور بدنیا آمده اند و با شیوه زندگی مرسوم در امریکا خو گرفته اند. یکی از این افراد خواننده رپ فلسطینی، بصام خلف است که خود را « آساسین عربی» می نامد لقبی که به جنگاوران مسلمین در جنگ های صلیبی اطلاق می شد که مسئول قتل جنگجویان سپاه مقابل بوده اند.
بصام یک مرد جوان و بسیار معمولی فلسطینی است که مدتی پیش از این به عنوان مامور کنترل و سائل و بارها در یکی از فرودگاه های پایتخت امریکا، واشنگتن مشغول به کار شد. وظیفه او این بودکه مطمئن شود چمدانها و ساکها حاوی مواد منفجره نباشداما طولي نكشيد كه از كارش اخراج شد. 
شكي از مسوليين  امريكايي در اين ارتباط مي گويد: ما متوجه شدیم که سرگرمی بصام خواندن ترانه های رپ محرک است که با اهداف امنیتی امريكا سازگار نيست بنابراین تصمیم به برکناری وی گرفته شد.»
آندره مک کلی، سخنگوی دفتر منطقه ای دالاس چنین ادامه می دهد:« ترانه های این آهنگ ها ما را دچار شک کرد. در یکی از این آوازها او از طالبان حمایت می کند و می گوید که انگیزه های منشاء حوادث 11 سپتامبر را درک می کند. اینچنین بود که توجه ما جلب شد، او را اخراج کردیم و پرونده وی را به منظور بررسی بیشتر برای مقامات فدرال فرستادیم.»
مضمون آواز مذکور چنین است« نام من بصام است من از سرزمین شن ها آمده ام و در ارتباط با طالبان هستم»
بصام نیز به سهم خود می گوید« من کل این ها یهوی ها و سرو صداها را نمی فهمم و فکر می کنم به این دلیل اخراج شدم که فلسطینی تبار هستم، چرا که فلسطینی ها همیشه برای اینها نوعی سردرد محسوب می شوند.»
او می افزاید:« آوازهایی که من خواندم به منظور جذب مردم وکسب شهرت در دنیای موسقی بود.»
بصام 21 ساله می گوید:« در حال حاضر بر روی آلبومی کار می کنم که « هشدار ترور» نام دارد. امیدوارم مردم آن را بپسندند چرا که این مضامین ترانه های آن چیزی را که امروز در دنیا شاهد هستیم به استهزاء می گیرد .این آلبوم شامل هیچ تحریک و انگیزشی علیه امریکا و یا هیچ دولت دیگری نیست چرا که هیچ کس از ترور نفع نمی برد.»
خوانندگان رپ دیگری هستند که آوازها و ترانه های ضد جنگ می خوانند.
مثلا یکی از ترانه هایی که امینم خواننده معروف امريكايي ،می خواند مضمونی با این شرح دارد« هیچ برجی نیست که خیلی بلند باشد، هیچ هواپیمایی نیست که من نتوانم پرواز با آن را یاد بگیرم و بعد با آن برجی را خراب کنم»
به نظر بصام این نوع برخوردها تفکری با استاندارهای دوگانه دارد او می گوید:« چرا فقط با من به عنوان یک خواننده رپ فلسطینی این طور برخورد می شود؟!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین