کد خبر: ۱۰۱۵۳۷
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۵
:

مجمع روحانیون مبارز، هتک حرمت مرجعیت را محکوم کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجمع روحانیون مبارز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت یورش و غارت دفتر آیت‌الله العظمی صانعی تصریح کرد: «انتخاب شهر مقدس قم برای انجام این اعمال مجرمانه انگیزه‌ای جز مرعوب کردن روحانیون والامقام و پاسداران راه امام و حرمت و استقلال حوزه‌های علمیه و دفاع از آرمان‌های اساسی انقلاب را ندارد.» 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

حادثه تلخی که در مقابل بیت مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله صانعی به بهانه حضور روحانی فداکار حجت‌الاسلام و المسلمین آقای کروبی رخ داد و هتک حرمت شخصیت‌های مختلف روحانی – سیاسی بویژه حضرت آیت‌الله صانعی و یورش به دفتر ایشان و تخریب و غارت اموال دفتر، پدیده شوم و نا‌مبارکی است که حوزه‌های علمیه و نهاد مرجعیت شیعه را تهدید می‌کند.

گستاخی نهفته در این حرکت به‌ویژه تعرض به بیت شریف امام و اهانت مستقیم به یادگار گرامی آن حضرت علاوه‌بر آن که چهره تابناک امام و یادگارانش را هدف قرار داده و در تداوم توطئه امام‌زدایی تلقی می‌شود، زنگ خطری است که برای حوزه‌های علمیه به‌ویژه حوزه علمیه قم به صدا در آمده است.

حادثه شوم 14 خرداد و قطع سخنرانی یادگار گرامی امام که با واکنش شدید و در خور ستایش مراجع عظام تقلید روبرو شد، نقطه عطف شرارتی است که این بار شهر قم را هدف قرار داده است و انتخاب شهر مقدس قم برای انجام این اعمال مجرمانه انگیزه ای جز مرعوب کردن روحانیون والامقام و پاسداران راه امام و حرمت و استقلال حوزه‌های علمیه و دفاع از آرمان‌های اساسی انقلاب را ندارد.

اعتقاد واثق داریم مراجع بزرگوار تقلید و زعمای حوزه علمیه عناصر متجاسری که باعث و بانی تعرض به بیت شریف امام و بی احترامی به ساحت مرجعیت شیعه شده‌اند را از حوزه علمیه طرد نموده و دامن پاک روحانیت متعهد را از آلوده شدن به این بد اخلاقی‌ها و شرع ستیزی‌ها پاک می‌نمایند.

شورای محترم مدیریت حوزه علمیه قم و روحانیت والامقامی که افتخار شاگردی حضرت امام را داشته و دارند در برابر این جسارت بی‌سابقه و اهانت آشکار به ساحت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی مسؤولیتی بزرگ به عهده دارند گستاخی نسبت به مراجع عالی مقام تقلید و ایجاد هرج‌و مرج در حوزه علمیه گناهی نابخشودنی است و نمی توان از کنار آن گذشت. 

مدیر محترم حوزه علمیه که بی‌تردید دامن پاک حوزویان را از حادثه روز یکشنبه مبرا دانسته و این حرکت ناشایست را اهانت به حوزه و حوزویان تلقی می‌کند‌، در مقام وظیفه‌شناسی نسبت به بیت حضرت امام، حوزه علمیه، طلاب و روحانیون آراسته به علم و عمل از هر طریق که مصلحت بدانند با خطا‌کاران برخورد نموده و قداست حوزه علمیه را پاس بدارند.

پایداری حوزه‌های علمیه سربلندی مشعل‌داران علم و عمل و بیداری همگان در برابر توطئه‌های دین‌ستیزان و متحجران دین‌فروش را از خدای بزرگ مسئلت داریم.

مجمع روحانیون مبارز

26 خرداد 1389
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین