کد خبر: ۱۰۱۶۲۹
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۷

مدودف: شرایط در منطقه خاورمیانه بهتر نشده است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که به اعتقاد وی شرایط در منطقه خاورمیانه بهتر نشده است. 

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، «دیمتری مدودف»، رئیس‌جمهوری روسیه جمعه در دیدار با «عمرو موسی»، دبیر کل اتحادیه عرب گفت که به اعتقاد وی پس از دیدار ژوئن سال 2009 میلادی او از دفتر مرکزی اتحادیه عرب اوضاع در خاور نزدیک بهتر نشده و مجموعه‌ای از مسائل حل نشده باقی مانده است. 

دیمتری مدودف روز جمعه در دیدار با عمرو موسی که برای شرکت در همایش بین‌المللی افتصادی پترزبورگ به روسیه سفر کرده، تاکید کرد: «مسئله فلسطین هنوز هم دشوار باقی مانده و نوارغزه در وضعیت نابسامانی قرار دارد. شرایط در این منطقه روز به روز به انحطاط می‌رود به‌همین دلیل بسیاری از مسائل به مواضع کشورهای ما بستگی دارد.» 

وی گفت: «موضع روسیه تغییری نکرده و مانند گذشته کاملا روشن است. لازم است که تلاش زیادی انجام داد؛ حتی اگر نتوانیم اوضاع را حل کنیم حداقل آن را باید بهبود بخشیم.» 

مدودف همچنین تاکید کرد که هرگونه مذاکره‌ای میان فلسطین و اسرائیل بهتر از نبود آن است و مسکو نیز از انجام این مذاکرات استقبال می‌کند. 

«محمود عباس»، رئیس حکومت خودگردان فلسطین در دیدار با «جورج میچل»، نماینده دولت آمریکا در امور خاورمیانه بر لزوم رفع کامل محاصره غزه از سوی اسرائیل تاکید کرده و همچنین خواستار آن شده که تلاش‌های بین‌المللی و ایالات متحده آمریکا تا شکسته شدن کامل محاصره این منطقه ادامه یابد. 

سخنگوی حکومت خود گردان فلسطین در ادامه افزود که از دیدگاه محمود عباس، شکسته شدن محاصره غزه موجب پیشرفت در روند مذاکرات غیرمستقیم میان اسرائیل و فلسطین خواهد شد. 

از سوی دیگر «صائب عریقات»، مذاکره کننده ارشد فلسیطینی در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد که از نظر محمود عباس محاصره غزه اعمال «مجازات گروهی» برای یک و نیم میلیون انسان ساکن غزه است. 

صائب عریقات در ادامه این کنفرانس خبری به نقل از محمود عباس گفت که رئیس حکومت خودگردان فلسطین تاکید دارد که تنها کاهش شدت محاصره کافی نیست. 

پنجشنبه دولت اسرائیل اعلام کرد که از شدت محاصره نوار غزه می‌کاهد. دولت اسرائیل که به مدت 4سال است این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است هدف از این اقدام را تسهیل در ورود برخی اقلام مورد نیاز شهروندان ساکن غزه اعلام کرده است. 

میچل در دور جدید مذاکرات غیرمستقیم میان اسرائیل و فلسطین، پیش از دیدار با محمود عباس در رام‌الله، با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل دیدار کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین