کد خبر: ۱۰۱۶۵۴
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۲

پاسخ آیت‌الله بیات به سئوالات جمعی از مردم پیرامون هتک حرمت‌های اخیر مرجعیت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی طرح سئوالاتی از سوی جمعی از مردم درباره اهانت‌های اخیر به ساحت مرجعیت و بیوت برخی مراجع عظام، آیت‌الله بیات زنجانی پیرامون این موضوع، نظر خود را اعلام کرد. 

این مرجع تقلید نوشته است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اهانت به ساحت مرجعیت شیعه اهانت به شخص نیست، اهانت به ساحت دینداری و اعتقادات مؤمنان معزّزی است که در احکام شرع انور به نظرات یک مرجع بزرگوار مراجعه کرده و نظر ایشان را مقدّم می‌دارند. نهاد مرجعیت و بیوت مراجع عظام، همواره مأمن مردم، حرکتها و جنبشهای آنان بوده است؛ کما اینکه به خاطر دارم پیش از انقلاب اسلامی، زمانی که به اتفاق جمعی از طلاب و روحانیون از جمله شهید عزیز آیت الله سعیدی(رحمة الله علیه) در اعتراض به تبعید حضرت امام خمینی(رحمة الله علیه) در بیوت برخی مراجع عظام و بزرگوار وقت مانند مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی(رحمة‌الله علیه) متحصّن بودیم، سربازان و مأموران رژیم طاغوت به خود اجازه ورود و هتک این بیوت را ندادند و فقط به گفت‌‌و گو با آن مراجع بزرگوار مبنی بر اتمام تحصّن بسنده کردند. 

اینکه امروز می‌بینید کسانی در مقابل چشم سربازان و افسران نیروی انتظامی به خود اجازه هتک بیوت مراجع را می‌دهند و هیچ عکس العمل مؤثری از قوای رسمی کشور در نمی‌آید، بدون تعارف نشانه دوری نظام از آرمان‌های عقیدتی حضرت امام(رحمة الله علیه) و انقلاب اسلامی است. هر چه از آرمان‌های انقلاب و دین رسول‌الله صلوات‌الله علیه و آله فاصله ما بیشتر شود، نهاد قضایی ما هم‌ در تعقیب این قبیل اعمال مجرمانه ناتوان‌تر خواهد بود.

افرادی که به خود اجازه می‌دهند بدترین اعمال را نسبت به برخی از مراجع بزرگوار تقلید مانند حضرت آیت‌الله صانعی(دامت برکاته) که فقیه و مجتهد مورد تأیید امام(رحمة الله علیه)‌اند، روا دارند، به لحاظ فقهی درگیر گناهی کبیره‌اند و نیروی انتظامی مستقل باید این افراد را به دست قانون بسپارد و دستگاه قضایی عادل شیعی هم باید آنها را مجازات کند. به کرّات گفته‌ام و می‌گویم که این دنباله همان جریانی است که بر نام امام(رحمة‌الله علیه) تکیه زده و می‌خواهد هدف او و جمهوری اسلامی را به بن‌بست بکشاند و آن را از درون تهی کند.

در این مقطع پرسش اساسی این است که آیا این قبیل حرکات، شروعی برای انزوای بقیۀ مراجع و حاکم ساختن یک اندیشۀ خاص و مقابله با افکار و محکمات اندیشۀ امام(رحمة الله علیه) نیست؟ صاحبان و هدایت گران چنین حرکاتی در بهترین و خوشبینانه‌ترین حالت مانند کسانی‌اند که بر شاخه درختی نشسته‌اند و جاهلانه تیشه به ریشه آن می‌زنند؛ و خداوند نیاورد روزی که این نتیجه بر کرسی نشیند که این قبیل حرکات توطئه‌هایی برای انزوای مرجعیت مستقل شیعه باشد.

امید است که این نصایح و تذکرات در این قبیل افراد ظاهراً خودسر و زعمای فکری آنان مؤثر واقع شود و بیش از این در محضر خدا و خلق او پرده‌دری نکنند.

والسلام علی عباد الله الصّالحین

قم، 27 خرداد ماه 89، چهارم رجب 1431

اسدالله بیات زنجانی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین