کد خبر: ۱۰۱۶۹۳
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۲

مجلس به وقف دانشگاه آزاد رای داد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نمایندگان مجلس وقف اموال مراكز آموزش عالی و غیردولتی، غیرانتفاعی كه هیات موسس یا هیات امنای آنها حق تصرف مالكانه نسبت به آن را دارند و تا تاریخ تصویب این قانون صیغه وقف آن جاری شده است و یا در آینده جاری شود معتبر دانستند.

به گزارش ایلنا، در جلسه علنی امروز نمایندگان در حین بررسی جزئیات طرح حمایت از تاسیس و تقویت موسسات و مراكز آموزشی عالی غیردولتی موادی از آن را تصویب كردند.

بر این اساس، اساسنامه دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی غیردولتی به پیشنهاد هیات موسس و حسب مورد به تصویب شورای گسترش وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و یا بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت خواهد گرفت. همچنین فرایند اداری تصویب فوق در صورت آماده بودن مدارك نباید بیش سه ماه به طول بیانجامد.

گفتنی است اساسنامه اولیه دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی غیردولتی كه فعالیت خود را با آن آغاز كرده و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، همچنان معتبر بوده و هرگونه تغییر در آن با پیشنهاد هیات موسس و تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت خواهد گرفت و كلیه مصوبات وضع شده مغایر با این تبصره لغو می‌گردد.

براساس مصوبه نمایندگان، وقف اموال مراكز آموزش عالی و غیردولتی، غیرانتفاعی و سایر موسسات غیردولتی غیرآموزشی كه هیات موسس یا هیات امنای آنها حق تصرف مالكانه نسبت به آن را دارند و تا تاریخ تصویب این قانون صیغه وقف آن جاری شده است و یا در آینده جاری شود معتبر است. همچنین نوع وقف در این بند از نوع وقف آن است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین