کد خبر: ۱۰۱۷۴۰
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۳
در جلسه مسئولان عالی قضایی

رئیس قوه قضاییه: افراط در برخوردها مطلوب هیچ‌کس نیست

سرنوشت کسانی که در مقابل نظام اسلامی ایران ایستاده‌اند، سرنوشتی بهتر از ریگی نخواهد بود
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب:  آیت‌ الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به اعدام عبدالمالک ریگی خطاب به تروریست‌ها و حامیان آنان گفت: تروریست‌های متجاوز به حقوق مردم و امت اسلامی باید بدانند که هر چند کشورهای غربی حامی آنها باشند باز هم با تدبیر و تلاش و درایت نیروهای امنیتی، قضایی و انتظامی به تیغ قانون سپرده می‌شوند. 

وی به کسانی که به «خیال خام خود در مقابل امت و نظام اسلامی ایران ایستاده‌اند» توصیه کرد: از مسیر اشتباه برگردند و با ملت خود درگیر نشوند، چرا که سرنوشت آنان سرنوشتی بهتر از ریگی نخواهد بود. 

رئیس قوه‌قضاییه در ادامه با اشاره به مباحث پیش آمده در خصوص حجاب، گفت: تمام افراد دلسوز نظام و جامعه اسلامی نسبت به هنجار‌شکنی و وضعیت حجاب و بی‌توجهی برخی از افراد نگران هستند و امید داریم که دراین زمینه برخورد قانونی مناسبی صورت گیرد. 

وی با مطلوب ندانستن افراط کاری در برخورد با مسئله بدحجابی گفت: افراط در برخوردها مطلوب هیچ‌کس نیست و تمام بزرگان ضمن تاکید بر ضرورت حجاب و مقابله با بی‌بند‌و‌باری، با افراط‌کاری نیز مخالفند و قوه‌قضاییه نیز مقید به اجرای قانون است.
لاریجانی افزود: در هر جایی ممکن است ماموری تخلف کند که آن را نمی‌توان و نباید به کل مجموعه نسبت داد. 

وی تاکید کرد: آنچه مدنظر قوه‌قضاییه و نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی است اجرای قانون بدون گذشت و مسامحه است. 

رئیس قوه قضاییه عمل به قانون را ملاک عمل قوه‌قضاییه و نیروی انتظامی دانست و افزود: برخورد با بی‌حجابی و بدحجابی قانونی است و اگر نیروی انتظامی و قوه‌قضاییه به قانون عمل نکنند، متخلف هستند. 

وی بی‌توجهی به اجرای قانون به بهانه انجام کار فرهنگی و نیز این برداشت را که «تنها بی‌حجابی‌هایی که سازمان‌دهی شده و با برنامه‌ریزی قبلی است» جرم محسوب می‌شود‌، نادرست توصیف کرد و گفت: انجام کار فرهنگی نباید بهانه‌ای برای سرباز زدن از انجام وظیفه دستگاه‌ها و ضابطان در برخورد قانونی با بی‌حجابی شود، چرا که با چنین استدلالی که می‌گویند کار فرهنگی اولویت دارد باید برخورد با سایر جرایم از جمله، سرقت‌، تجاوز، قاچاق مواد مخدر و دیگر جرایم را هم تعطیل کرد. 

وی با تاکید بر این نکته که مقابله با تمام جرایم نیازمند کار فرهنگی است، اظهار داشت: ضرورت فرهنگ‌سازی برای کاهش جرایم بر کسی پوشیده نیست، اما این مسئله هم قابل قبول نیست که برخورد با جرائمی مانند سرقت، قاچاق، تجاوز و نیز بی‌حجابی را تعطیل کنیم و بگوییم ابتدا باید کار فرهنگی کرد. 

رئیس قوه‌قضاییه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران یک جامعه دینی و تشکیل یافته بر اساس شرع مقدس اسلام است و در این جامعه حفظ حجاب و عفاف از ضروریات می‌باشد، تاکید کرد: مقابله با برخی از جرایم برای بازدارندگی از جرایم بزرگتر ضروری است و در تمام دنیا نیز همین‌گونه عمل می‌شود. 

وی از تمام کسانی که تاکنون به نحوی از انحاء در مسئله پوشش و عفاف کوتاهی کرده‌اند خواست به ضوابط و ارزش‌های قابل قبول جامعه اسلامی احترام بگذارند. 

لاریجانی تاکید کرد: متاسفانه لیبرالیسم به عنوان یک ایدئولوژی غربی ابزاری‌است برای دامن زدن به مسائلی همچون بی‌بند‌و باری‌های جنسی و ترویج آزادی‌های افسار‌گسیخته و غیره که می‌خواهد خود را به تمام کشورها و تمام ایدئولوژی‌ها تحمیل کند در حالی‌که فرهنگ اسلامی و مضامین بلند کتاب و سنت همه ابعاد وجودی انسان را مدنظر قرار داده و وصول به کمال انسانی را برای انسان‌ها ممکن ساخته است و امیدواریم که جامعه اسلامی نسبت به این ادعاها هوشیار باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین